Alla inlägg den 25 september 2014

Av Mia - 25 september 2014 19:10

Jag känner mig lite pirrig just nu. Lite hög. Glad och lycklig. Så mycket går bra och väldigt mycket går jättebra. En helt vanlig torsdag med handling och städning på schemat känns hur lyxig som helst. Barnen hjälper till trots halvfebriga pannor. Det hela går så enkelt och lätt, så smidigt och enkelt. Jag njuter av att städa det som är mitt hem. Varje vinkel och vrå, varje tillgång och varje brist. Det är ingen fara, det blir bra. Jättebra.

Jag har haft en bra dag på jobbet. Uppgiften för dagen var svår. Jag misslyckades lite men har planerat intensivt i eftermiddag och hoppas att jag lyckas bättre i morron. Gör om och gör rätt känns som ett bra måtto. Skönt med omtänksamma kollegor som frågar hur det går, hur jag mår och om jag orkar.

I morron är det fredag. Som jag längtat! Kanske inte så mycket efter själva dagen utan mer för det jag ska göra och vara med om i helgen. I morron väntar Miabubbel och riktigt bubbel och jättefint sällskap. Både Kimmo och jag kommer få en toppenkväll, skön natt och mysig morron.

På lördag är det dags för trumpeter och fanfarer. Då kommer älskade lillasysteryster. Lilla Suss! Å så kul det ska bli. Inte bara hon dyker upp utan även min älskade kusin, mina vänner och kanske bror med fina flickvännen. Det är ju så att det bubblar över av kärlek. Tjejfest med fördrink, utgång på kulturnatt och Kimmokillen kommer att få en ny vän. En liten chiwova. Å så mysigt. Han har ju funkat superbra med andra småhandlare. Suss lilla bostonterrier Peggy Sue är ju en av hans bästisar. Röj och mys står på programmet.

Men nu, just nu, landar torsdagskvällen in i mig. Nu är det färdigdammat, svabbat och allt det där. Bara Mia som ska hoppa i spat och ordna till sig inför morgondagens härligheter.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards