Direktlänk till inlägg 8 januari 2022

LÖRDAGSLUGNT

Av Mia - 8 januari 2022 09:53

Jullovet drar sin sista suck och jag börjar mentalt förbereda mig på att börja jobba igen på måndag. Jag är redo för det. Närmare tre veckors ledighet känns som tillräckligt. Å andra sidan har jag ju lyckats vara både sjuk och nu också förkyld. Jag gjorde Covidtest i onsdags och det var negativt. Det kändes viktigt att få veta att det bara var en vanlig förkylning med tanke på att jag bjudit hem barnen på tacofredag. De fick välja om de ville komma trots min krasslighet och de valde att komma. Det gladde mig mycket då vi har svårare att få till tillfällen när vi alla kan ses då skolan drar i gång igen. 


 

Det blev några förvirrade minuter innan jag förstod att det var negativt. Jag trodde att det bara skulle vara ett streck på T för att det skulle vara negativt. Snabba vänner på facebook kunde dock berätta för mig att det här var negativt. 


 

I tisdags var jag en tur in till Norrköping. Lite som att komma hem. Jag tog tåget dit men på hemvägen tog jag expressbussen, den var ju ännu smidigare. Jag klev på vid Södetull och klev av vid Köpmansgränd, alltså precis vid min Coopbutik och 50 meter från min port. Jag slapp både spårvagn och att sedan byta till buss vid resecentrum här i Linköping. 


 

Mysigt men jag kände inte riktigt igen mig då massor av butiker har slagit igen och en del andra hade flyttat runt. 


 

Jag passade på att testa proteinbröd. Jag hade beställt en brödmix från Clean eating. Smidigt att göra men lite väl dyrt. Det blev inga stora limpor och de kostade 60 spänn styck. 


 

I går började det att snöa ganska ordentligt här. Det är snorhalt ute och plogbilarna har farit fram och tillbaka nu på morgonen. När jag gick morgonens andra promenad med hundarna höll de som bäst på att sanda. 


 

Det lyser upp med snön och jag älskar det dämpade ljudet. Hela världen känns mjukare och mysigare på något sätt. 


 

Te med mycket mjölk i, tända ljus och en bra serie på SVT Play. Jag har sett den två gånger tidigare men "Våra vänners liv" är verkligen bra och jag har glömt en del av detaljerna sedan förra gången jag såg den. 


Jag var sugen på lite träning men det är ju inte att tänka på när förkylningen hänger kvar. Det kanske får bli en skön långpromenad istället frisk luft och dagsljus är ju aldrig fel. Jag gissar att det är många som promenerar runt ån i dag så jag tror jag kommer välja att gå mot Ramshäll istället. 


I dag ska jag nog inviga min nya mixer. Det ska bli storkok tänkte jag men jag måste även ta en tur till affären och kompleteringshandla. Jag är lite sugen på att laga blomkålssoppa men också kött med broccolimos. Det blir bra att förbereda lite lunchlådor med mera hälsosamt innehåll. 


Nu önskar jag er en fin lördag. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards