Alla inlägg den 3 januari 2022

Av Mia - 3 januari 2022 07:15

klev vi då på årets första hela vecka och därmed årets första måndag. Det är ingen vardagsmåndag eftersom jag fortfarande är ledig. Min kropp har liksom inte fattat det, att den kan få sova längre än till sju, vilket är det längsta jag sovit under det här lovet. Än så länge. Men som ni vet så uppskattar jag tidiga mornar så mycket mer än sena kvällar. Jag går gärna och lägger mig mellan 20-21 för att läsa en stund istället för att se på tv. Det mesta av värde som tv sänder kan jag ändå se på play närhelst jag vill. I dag vaknade jag vid fem. 


 

Jag var ju och köpte ett nytt överkast och i går lade jag på det. Jag gillar nyansen. Materialet har nån sammetsstruktur, jag hoppa ändå att inte allt hundhår fastnar på det. 


 

Linnégatan mot Trädgårdsföreningen i går förmiddag. Bilden gör inte verkligheten rättvisa. När jag kom runt hörnet så trodde jag nästan att det brann någonstans i Trädgårdsföreningen så dimmigt var det. Märkligt så tydligt det var att träd och växter håller luften fuktigare än vad de mer bebyggda områdena gör. Det var tämligen ljummet ute och det blev en riktigt njutbar promenad. När det är sånt här väder, blött och smutsigt, är det lika bra att ta en långpromenad med hundarna. Det spelar ingen roll om vi är ute en kvart eller en timma för hundarna blir lika smutsiga och blöta och kräver samma procedur av dusch och torkning efteråt. Lika så bra att ta en ordentlig sväng då. 


 

tal om brand så hade det uppstått nån form av glödbrand i ett skärmtak över My dentist, ett stenkast från mig. Räddningstjänsten var snabbt på plats och åtgärdade det. Tur att en uppmärksam person larmat omedelbart annars kunde det gått illa. Det är många bostadslägenheter i huset ovanför. 



 

Grönläppad mussla ska vara bra för hundarnas leder. Jag upplever att Kimmo är lite piggare sedan jag började strössla hans mat med det. Här har han på eget initiativ hoppat upp på en hal bänk. Freja gör så lite nu och då för hon vet att hon får en liten godisbit. Hundparkour för gamlingar kallar vi det. 



 

När vädret är sisådär och hostan hindrar mig från träning så passar ju matlagning bra. I går blev det ugnsgratinerade paprikahalvor fyllda med köttfärsröra. Supergott! Länge sedan jag åt just det, mer än ett år faktiskt. 


 

Av resterna av röran blev det två portioner köttförssoppa, jag har även gjort två matlådor med champinjonsoppa. 

Det är perfekt med just soppa som lunchlådor. Jag kan vara en av de största soppfantasterna som finns. 


I dag har jag redan hunnit dricka dagens första kopp kaffe och varit ute med hundarna. Om en halvtimma drar Nyhetsmorgon i gång vilket är ett trevligt sällskap.  


Nu önskar jag er en fantastisk måndag och blir det inte det så hoppas jag åtminstone att det blir ok. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards