Alla inlägg den 26 oktober 2020

Av Mia - 26 oktober 2020 07:28




God måndagsmorgon på er alla!

 

   

 

Så är det äntligen här; läslovet, höstlovet eller potatislovet. Kärt barn har många namn. Jag kan märka att ju äldre jag blir desto mer behöver jag de här kortare loven. Undrar om det beror på min ålder eller att mängden arbetsuppgifter har ökat?

 

I min värld är det extra njutbart att gå upp i vanlig tid men att sedan kunna sitta framför Nyhetsmorgon och dricka kaffe, ha tända ljus och bara ta det lugnt. Då jag nästan alltid är i säng före 22:30 så är jag ändå skapligt utsövd på morgonen. 

 

Den här veckan har jag, som vid alla lov, planerat in ett antal trevligheter och ett par måsten. Jag ska träffa mina ungdomar vid ett flertal tillfällen vilket jag verkligen längtar efter. Jag har också en del att fixa inför min kommande flytt. Jag väljer, både av ekonomiska och miljömässiga skäl att köpa så mycket jag kan på second hand. 

 

Under veckan som gått har jag köpt både sängbord, micro och en hylla av stringvariant. Känner mig nöjd. I dag ska jag förmodligen köpa två mattor och på onsdag hämtar jag en kökslampa. Det finns några saker som jag måste köpa nytt men de är det heller ingen brådska med. I morgon ska Tyra och jag åka till lite olika loppisar och secondhandaffärer. Min lista på saker jag ska kolla på är relativt lång så det gäller att jag laddar med tålamod. 

 

Ute är det riktig höst nu. Vädret är gråruggigt med ständig nederbörd i form av allt från finaste mistigt regn till rena rama hällregnet. Naturen däremot öser ut kaskader av färgprakt. Jag gillar det. Inte hällregnet men fukten stör mig inte och alla färger bäddar in  sig så mjukt i min själ. Att få kura i hop hemma med en kopp té under en filt och bara läsa en bra bok, se på film eller serier är ju hur underbart som helst. Allt detta utan minsta känsla av att "jag borde vara ute". Det är helt ok att gå i ide. 

 

Jag hoppas att du, ledighet eller ej, får en fin måndag!

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards