Alla inlägg den 20 oktober 2020

Av Mia - 20 oktober 2020 17:45

 


Ja, hösten kan vara riktigt vacker, precis som de övriga årstiderna. Tyvärr är vi mindre förälåtande mot hösten än mot våren och sommaren. I natt har det varit riktigt kallt och, jag tror det i alla fall, stjärnklart. Det gav en riktigt vacker soluppgång. Njutbart och glimrande. Lite längre fram på dagen dök rusket upp. Regn och råkall luft. Omgivningen  blir som inbäddad i en grå, våt yllefilt. Oskönt och jag blir kall ändå in i märgen. 

 

Dagen gick i ett och jag hann inte riktigt hem på lunchen. Just därför drog jag från jobbet så fort jag kunde, eller det var tanken. När jag tittade på klockan så lämnade jag huset i vanlig tid för arbetsdagens slut. Så här ett par timmar senare känner jag mig fortfarande kall och sitter uppkurad i soffan med både raggsockar, halsduk och morgonrock. Brasan är tänd så jag hoppas på att bli varm vartefter. 

 

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan lovet. Innan dess ska höstavstämningarna ut till elever och deras vårdnadshavare. Jag förväntar mig att jag kan göra det klart i morgon. Det hänger lite på huruvida alla andra undervisande lärare blir klara i tid. Eller så får jag helt enkelt skicka hem ändå och hänvisa till de som inte gjort klart i tid. 

 

Jag ser fram emot ledigheten för jag har planerat in lite trevligheter, precis som jag brukar inför loven. Högst och först på listan står att umgås med mina barn. Det kommer bli så himla mysigt.

 

Nu ska jag ta och avsluta det sista med hemmajobbet för dagen. Det är en härlig känsla när något man tror ska ta jättelång tid, vara svårt och bli krångligt går som en dans. Ja, inte riktigt men känslan är nästan sådan. Därefter blir det mer mys i soffan med mina pälsklingar och som vanligt kommer jag längta efter att få gå och lägga mig redan vi 20-tiden. Vanligtvis står jag ut till 21.30 men man vet aldrig. 

 

Önskar er nu en fortsatt skön tisdag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards