Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Mia - 11 oktober 2020 10:12

Den här helgen har verkligen gått i mysklädernas tecken. Jag behövde verkligen det. Det är så många förändringar som är på gång och många beslut som ska och har fattats så jag är mentalt utmattad. Att vädret är galet grått och blött förstärker verkligen min känsla av trötthet. 

 

 

Redan på fredagsmorgonen var hela min värd grådaskig. 

 

 

Även om jag vände kameran åt andra hållet så är känslan av mulet och grått verkligen mycket större än den av en färgsprakande höst. 

 

I fredags eftermiddag passade jag på att ta en fika med Tyra. Jag älskar fika, speciellt om det finns en god bulle att ta till. Dumt nog så tänkte jag ta ut svängarna lite och valde en äppelpaj. Det skulle jag inte gjort för den var inte alls god. För mycket nyttigheter i den, som chiafrön och alldeles för lite socker. Nästa gång kommer jag att hålla mig till en hederlig kardemumma bulle. Tydligen var en slang till kaffebryggaren sönder så vanligt kaffe gick inte att få. Vi tog istället american espresso. Lättast att beskriva den är att du tänker på en halv kopp med bryggkaffe som du sedan spär med vatten. Blaskigt helt enkelt. 

 

Freja känner också av att det är mysväder. Hon är lugn inne och vill gärna ligga i famnen och sova räv. 

 

 

Alltså hon är ju så gullig att jag skulle vilja ta mig en liten tugga. Varför blir det så? När jag ser något riktigt gulligt som jag tycker om så vill jag ta mig ett bett. Är det bara jag eller är det fler som känner igen sig. 

 

I dag ska jag göra så lite som möjligt. Städa ur bilen som ska besiktas i morgon. Just nu är den som en grusig soptunna. Baksätet är fyllt av pantflaskor och övriga fack och ställen smockfulla med allt från gamla parkeringsbiljetter till tomma snusdosor och godispåsar. 

 

Jag har börjat se en väldigt lättsedd serie som heter The good witch. Den kräver verkligen inget av sin tittare utan är lågmäld och mysig. Perfekt för en mulen dag när jag fortfarande går i pyjamas. 

 

Nu önskar jag er en fin söndag och en bra uppladdning inför kommande arbetsvecka. 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards