Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Mia - 7 januari 2020 16:15

... arbetsfag. Den är i dag. 


Givetvis blev det en natt med bedrövlig sömn. Svårt att somna, vaknade massor av gånger och efter 04:00 kunde jag inte somna om alls. Så himla onödigt. Jag ville ju vara utvilad, pigg och på alerten i dag. Istället blev jag som ett gnällmonster. Ja, ja bara att ta nya tag i morgon. 

 

Jullovet har varit lagom långt men framförallt väldigt lugnt. Jag kunde absolut ha tränat mera, promenerat längre med hundarna, träffat fler vänner och så vidare. Så blev det inte i år. Istället har jag bara varit och faktiskt haft dagar när jag gått i myskläder fram till på eftermiddagen. 

 

 

Jag har målat naglarna i godan ro. Fikat i massor så den stundande detoxen är välbehövlig. 

 

 

I går var vi hos Tyra och Peter på en fika. Där fick vi supergod espresso med rawfood-bollar till. Det kändes ju ändå inte helt onyttigt. Det svåra nu blir att lära in kroppen på de nya mat- och sovtiderna. Jag var hungrig redan vid halv nio på jobbet. Konstigt med tanke på att jag inte ätit frukost tidigare än vid tio-elvatiden under lovet. 

 

Efter tre veckor ledigt känns den här första arbetsdagen en aning jetlaggad. Av erfarenht vet jag att det är snabbt övergående. Tyvärr har jag inte riktigt samma entusiasm som förr i tiden. Undfrar om det beror på åldern, antal år i yrket eller något annat. Jag saknar min energi och den där genuina arbetsglädjen. Det kan helt enkelt vara så att höstterminen slet ut mig mer än vad jag är villig att erkänna. 

 

Hur som helst, ett nytt år och en ny termin. Det här kan bli spännande....

 

 

 

   

Önskar er alla en fin tisdag!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards