Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

Tacksam...

Av Mia - 20 juli 2015 20:52

 

 

  Jag känner tacksamhet inför de nya möjligheter som givits mig. Den här helgen har varit helt magiskt bra. Jag har skrattat, haft gråten i halsen, njutit av underbara smaksensationer, jag har fnissat, slumrat, spanat, lyssnat, sovit... ja, i helgen fanns nog hela registret med. 

 

Jag måste erkänna. Jag bara älskar denna människ,. den där kvinnan som tagit min bror med storm. Hon tar mig med, med storm. Jag vet inte om det är värmländskan, hennes närhet till skratt eller hennes otroligt stora empati och sympati. Men känslan är att hon väver ett nät och i det nätet fastnar alla vi som kommer i hennes väg. Min mamma hade älskat henne och pappa, ja han, han hade gått i spinn. 

 

Ja, min helg var värd ett helt år. Å nu, ja nu så laddar jag liksom bara om. I morron bär det i väg igen. Hund och kattvakt är ordnad. Viktigt för mig. Vid lunchtid så far vi iväg. Min finaste och käraste. Han har koll på läget. Jag behöver liksom bara hänga med. Fast jag måste erkänna att jag har läst på lite i smyg. För när passet ska med så vill jag veta var vi landar i tillvaron. 

 

Just nu är jag lite trött och medtagen. Somliga leder är inte med mig just nu. Vänster vrist, höger handled, bäckenet och höger armbåge glider runt som en tidningsläsare i döda havet. Jag har ont, inte lite utan väldigt mycket. Det är jobbigt att erkänna att jag har de här svaga punkterna. Att hela mitt liv måste inrutas efter vila och arbete, lugn och ro, fest och stiltje. Jo, jag är nog inget kap, men jag är väldigt ärlig och öppen kring mina svårigheter och problem. Och det jag lärt mig den senaste tiden är att "ärlighet varar längst". 

 

I morron lämnar jag mina bebisar i tryggt förvar. Katt och hund kommer mysa och trivas med min älskade bror. Jag känner mig aningens orolig över att han kommer skämma bort dem, utan dess like. 

 

I dag har det varit nån sorts av mellandag. Jag har tvättat, handlat, strykit, lagat mat, färgat hår och dammsugit. Massor av sysslor. Å de gör jag så enkelt och lätt för jag vet, att nu kommer vilan. Nu är sömnen nära. Jag kommer vaggas till ro av P3 dokumnetär. Det blir bra. Och i morgon kommer jag vakna pigg och alert. Vilket behövs , då jag kommer att far utomlads. Pass, piller och pestas finns redan i min pcackning.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards