Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Mia - 30 juli 2015 10:52

Just nu jobbar jag lite på att höra av mig till de som jag inte hört av mig till på alltför länge. Har precis avslutat ett danmarkssamtal. Bästa Klangen kan alltid få mig att se saker på ett annat sätt. Oftast ett mer avslappnat och mindre skitnödigt sätt. Älskar denna människa som faktiskt gör mig till en bättre person.


I går pratade jag med Pillan. Så roligt att höra om hennes liv. Hon är liksom där jag var för sexton år sedan. I begrepp att bli mamma. Jag har nog aldrig träffat en person med mer energi och förmåga att konekta med barn. De är runt henne de samlas, för hon lyssnar, pratar, busar och hittar på roligheter. Fina egenskaper som kommer väl till pass i familjelivet. 


Det finns ännu några vänner som jag saknar och som jag gärna vill fråga ut om hur deras sommar och semester har varit. Kanske är det ett tecken på att det är dags att börja jobba. Den där känslan av lappsjuka, den brukar komma krypande i slutet av längre lov. Så nu känns det faktiskt bra att jag bara har en veckas ledighet kvar. Så bra att jag funderar på att ta en sväng till jobbet och bara känna in stället lite. 


Som vanligt, den här sommaren, så är vädret inget vidare här i byn. Det lockar mer att ta en sväng på stan, kanske en promenad runt Åbackarna och en fika på fjärgargården. Förena nytta och nöje genom att ta med Kimmohunden. Så får det bli, om det fortsätter vara uppehåll.



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards