Alla inlägg den 27 december 2014

Av Mia - 27 december 2014 21:45

Tre viktiga förmågor som många av oss använder och övar för lite. Jag gör det lite ryckvist. Oftast är jag duktig när det gäller andras liv. Att förstå vad och varför. Att se varifrån de kommer, vart de är på väg och utifrån det ösa förståelse och vänskap över dem.

Men.... Givetvis skulle det komma ett men där. Annars hade det här inlägget varit noll värt. Lite spänning måste vi ju ha. Jag har tamejtusan varit förstående nog. Jag tänker inte knixa och trixa för att vara till lags, inte längre. Jag vill aldrig mer drivas till oärlighet av rädsla. Jag blir knasarg när nån uppmärksamhetsberoende brud som fått ligga för lite pga, ja inte vet jag... För höga och orimliga krav kanske...(kanske behöver man ta sig en rimlig titt i spegeln och utifrån det fundera över vilken division man ska spela i). Tillbaka till den röda tråden... Jag är på tok för gammal för och oerhört för mycket erfaren, ledsen för det... eller inte, för att bry mig. Eller jag bryr mig ju. Jag blir ju så illa tvungen. Men,mjagnär tänker inte le Hult och vara glad mot miss b.

Och kanske är det just det som är pudelns kärna. Det är sånt som jag inte bryr mig ett jävla skit om, som är sååå otroligt viktigt för nån annan. För mig blir det fånigt och löjligt. Jag har aldrig själv blivit styrd av vad vänner och bekanta tycker. Snarare tvärtom. Folk får tycka vad de vill. Tycker jag annat så håller jag god min och käft.

Yttrandefriheten är en gundlag. Absolut. Ärlighet står högt i kurs. Men... Ibland behöver den enskilda människan kanske tänka efter vad den använder sin rättighet till. När man ovillkorligt hävdar sin rätt kan det också hända att man i samma stund kapar de där "små tunna trådarna av samhörighet" som man glatt sig så inför. Och vet ni vad... Jag har förmodligen varit i varje enskilt hål och händelse. Jag har vänt utochin på mig själv. Raderat den jag är . Satt skräck i alla omkring mig. Satan i gatan, så trasig jag varit men...


Inte nu. Jag startade om. Med massor av stöd och uppbackning. Systrar, bröder, kusiner, vänner, arbetsgivare.... Väldigt många har sett och förstått och i och med det har jag fått så mycket bra stöttning. En fullt fungerande person i en galen persons värd.... Det kan inte annat än gå åt helvete. Och min totala erfarenhet och lärdom av detta är...


Det du känner är en naken sanning, vågar du berätta om den så är du oerhört modig. Vågar du stå på dig och föra fram dina tankar och åsikter, ja då är du en vinnare....

Men vet ni vad... Det finns en annan aspekt på det hela... Det är inte godisklubbor som jagar barnen....


Been there, Done that.... Men inte nu,

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards