Alla inlägg den 7 december 2014

Av Mia - 7 december 2014 17:06


  

 

Tjo flöjt vilken härlig helg jag haft. Jag har ätit och druckit gott, trivts och blivit bortskämd. Sovit gott och faktiskt vaknat utvilad i dag. 


Jag kan säga att ostron inte är min favorit men jag klarade att svälja, till skillnad från Mats. Men som hans bror sa, det ligger inte i mannens natur att svälja. Rökta räkor, och chilliräkorna var helt gudomliga. Hummern helt magiskt god. Svenska kräftorna  så mycket bättre än havskräftorna. Jag åt mig helt proppmätt. Mätt och otörstig blev också Markoolio som satt ett bord bort. Faktum är att den mannen var mer än lovligt rund under fötterna när showen drog i gång. Har hört att artister gärna är fysiska men hade jag varit hans fru hade jag minst sagt blivit sur....


 


Dricker man "fel" vitvin till skaldjur så kan man få en metallisk smak, det har mina barns farmor så klokt lärt mig. Cider och öl fungerar så mycket bättre. Att sen efteråt ta en Bloody Mary blev som en röd prick över iET. Gott och lite hälsosamt. Fyllt av antioxidanter. Och selleri, som är så bra.  


Frukostbuffen var lite utöver det vanliga. Som specialare åt jag underbar grön sparris, omelettrulltårta, bacon, äggröra, frukt, bröd mm.. Åh, jag älskar sena hotellfrukostar. Jag blev så mätt att jag var tvungen att sova ett par timmar. Så jag missade Mariehamn helt och hållet. 


Väl hemma i Peking igen så avstod vi att nyttja fribiljetterna till Kroginvigningen. Istället fick det bli pizza, film och snabb insomning. Mats som varken sovit under dagen på båten eller på bussen hem somnade totalt ovaggad.  Han sover så tyst, det är jag som står för snarkningarna. Iallafall säger hand det. 


Utan hund hemma, den fick fara till sin plasthusse i fredags, så sov vi till halv tio. Jag fick kaffe i sängen och en härlig start på dagen. Inga underverk har utspelats sig i dag, men nästan. Balkongslingan är uppe, bokhylla från vinden nerflyttad och klädkammaren röjd. Skönt att få lite ordning och koll. 


När älskade Kimmovovven blivit hämtad så drog vi till Blacka och ut till skogs. Hunden lössläppt och jag blev helt lycklig av dofter från gran, tall, svamp och mossa. Jag vill inte bo på landet, mitt i mörkret,mmen jag gillar att vara på besök.  Jag blir så otroligt glad över att Kimmo får springa lös. Svansen i högläge och stegen så lätta.  Enda incidenten var när en älgko dök upp. Hunden stack direkt men jag lyckades kalla in honom efter bara en minut. Nu börjar träningen ge resultat


Snart bjuds jag på ännu en lyxmiddag. Fläskfilé med jättegod sås och fantastisk potatis som tillagats i ugn. En stor favorit hos mig. lite senare blir det ännu en tur med hunden innan jag kryper till kojs. Och just i kväll kommer nog jag somna ovaggad.  

 

Jag känner mig lugn, trygg, samlad, glad, förvantansfull och... Kär. Jag hänger i, så här vill jag ha det. Mysigt och bra. Långt ifrån inkastad i nån annans vardag utan  guldkant. Här och nu så känner jag att jag verkligen är där jag ska vara just nu....



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards