Direktlänk till inlägg 10 september 2021

DET ÄR I MOTVIND SOM DRAKEN LYFTER

Av Mia - 10 september 2021 15:31

Eller hur? Så min drake måste vara på väldigt hög höjd. 


Kort summering; 11 månader senare har jag äntligen fått rätt sänggavel, men den felaktiga står kvar då man har ett bolag för leverans och ett annat för upphämtning. Hur sjukt är det? Dessutom måste man "sitta på pass" i 4 timmar då fraktbolagen inte kan säga en exakt tid. Om det här löser sig vid nästa bokning har jag suttit på pass 5x4 timmar. Alltså 2,5 arbetsdagar. Jag inser nu att det är en mycket dyr säng med gavel jag köpt från Trademax. 


Annat trassel den sista tiden är ett borttappat körkört, medicin som inte kan hämtas ut då det krävs legitimation, mamografi jag inte kunnat gå på av samma anledning. O så en del annat men nu släpper jag det. I alla fall för nu. Nu är det fredag. Jag har stuvat sänggaveln på plats och det blev ok. Tror jag måste köpa en sängkappa för att känna mig helnöjd. 


 


När jag ändå skulle ut och slänga kartongen och en massa plast så passade jag på att hiva solstolar, en golvlampa, balkonglådor och blommor över balkongräcket för att sedan gå med det till returrummet. Bättre sent än aldrig men nu är balkongen till viss del som jag vill ha den. 


 


September har ju alltid varit en händelsrik månad. Många fyller år, svåra saker har hänt, både personliga och värdsliga. För mig är den här dagen den dagen jag miste min andra mamma. Finaste faster Stina. Jag har berättat om henne förr och kommer göra det igen. Hon har gjort sådana avtryck att tom min dotter har en tatuering i hennes ära och om hon får en dotter nån gång ska hon heta Stina. 


Just i dag tänker jag tänka på allt fint kring Stina, inte något annat. Jag har tänt hennes "Välkomstlykta" som hon tyckte så mycket om. Jag borde köpt hem räkor eller kräftor som hon älskade så mycket men jag var nog både för trött och för mätt för att tänka så långt. Det kanske får bli i morron. 


Ute är det magiskt varmt och Freja och jag har intagit balkongen. Det kan vara så att vi sover räv här en liten stund innan det är dags för nästa hundpromenad. Det har varit så livat på min baksida, alla dagar i veckan, sen i april, så jag har inte nyttjat min balkong så mycket. Nu tänker jag att vi ska passa på. 


 



Jag önskar er en fin fredagskväll och en härlig helg. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards