Alla inlägg den 17 september 2021

Av Mia - 17 september 2021 19:41

Andas in... Andas ut... 



Jag känner mig tacksam för en fin fredag. 


Närhet är bra.  O danska är 0ckså ett bra språk...


Av Mia - 17 september 2021 18:44

Vilken vecka! Motgångarna kommer som på ett löpband. Körkortsstrulet fortsätter men sänggavelshelvetet har äntligen löst sig... tror jag. 


Jag har haft en arbetsam vecka med flera "övertidstimmar" i form av fortbildningar och nätverk. Jag har inte fått någon avsatt tid utan snarare förtroendet att "vi löser det allt eftersom". Så i dag gick jag hem vid kvart i ett för att lösa åtminstone en timma. Men jag gjorde det med lätt ångest då det var en oerhört slitig dag för samtliga. Konflikter, pedagoger som inte fanns på plats för eleverna pga av sjukdom och ingen som kunde/orkade täcka upp. I huvudet snurrar nu tankar om att jag borde stannat, hjälpt och fixat.


Därefter hade jag en "körare" med Transportstyrelsen. De är oerhört förlegade i sin IT-verksamhet och verkar inte veta vad Bank-Id är. Så nu måste jag skaffa pass innan jag kan hämta ut mitt nya körkort. Ett körkort som måste hämtas ut inom 7 dagar. Tid för pass finns tidigast 6 oktober. Blir trassligt med mammografin och min medicinuthämtning om det ska ta sådan tid. Ja, ni förstår min frustration. Jag har nu gjort min dotter till uthämtare så jag hoppas jag inte får medicinglapp för då blir det sjukskrivning och det gagnar ju ingen. 


Jag är en känslomänniska. Det händer att jag väljer att inte svara när en vän ringer eller messar. Energin i mig kan vara slut. Det kan hända flera gånger. Flera gånger i rad faktiskt. Jag brukar berätta det för de som är mig nära. Det handlar inte om att jag ogillar någon eller är sur eller att något hänt mig. Jag bara inte VILL. Det måste vara ok att få känna så. 


Gissa om jag blivit besviken den sista tiden. Det finns ett par som gått över gränsen, som valt att "gå över mitt huvud". Jobbigt men jag har de bästa av strategier. Jag vet vad som ska göras och sägas. Å ingen kan kräva att jag ska svara när jag har annat för mig... Det finns ju flera sätt att se på det hela. Det ena är att jag har rätten att vara i fred men också att den som ringer till mig ska få den bästa versionen av Mia. När jag inte "är i form" tänker jag vare sig tvingas till samtal eller att träffa någon. 





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards