Alla inlägg den 6 november 2016

Av Mia - 6 november 2016 19:22

Mina små pälsklingar kämpar om myset med matte. Freja vinner!

Av Mia - 6 november 2016 19:10

Kan inte påstå att jag känner mig utvilad och full av energi efter det så hett efterlängtade läslovet. Jag har haft bihåleinflammation, ögoninflammation två gånger och varit allmänt krasslig. Är inte helt hundra än. Men att jobba ska nog fungera. Bara jag kan ha mina linser för mina glasögon är på tok för svaga i styrka för att jag ska kunna klara mig.

Jag har under veckan som gått, då jag tampats med både hälsa, stor besvikelse ändå försökt att må bra. Tända ljus, god mat och mycket boklyssnande har funkat ganska så bra. Hösten kan vara sjukt mörk, kall och jobbig. Det är då som värmeljuskoppar gör entré hemma hos mig. Tror nu, efter senaste IKEA-turen, att jag har ca 1000 värmeljus. Finns det värmeljus finns det kärlek. Jag känner mig nästan rik när jag kan lysa upp mitt hem på kvällarna. Visst funkar det med vanliga myslampor på el men det ljust ger inte samma varma sken.


Jag har även tagit tag i alla mina sparade ljusstumpar och gjort nya ljus. Jättekul! De blev väldigt fina och bra.




Precis som så många andra har jag varit vid gravarna och smyckat och tänt ljus. Mammas grav, mormor och morfars grav, farmor och farfars grav, minneslunden där pappa ligger, alla har de fått besök av mig.



Det finns många fina människor som fattas mig. På så många olika sätt. Ett tänt ljus och en fin tanke och vackra minnen lyfter verkligen humöret.



Vi har också haft säsongens första glöggmys här hemma. Tyvärr smakade de färdigköpta pepparkakorna inget vidare. Aldrig mer kommer jag köpa Coops, ska det vara så ska det vara Mor Annas.



Nu när det är kallare ute så vill min lilla stridsmaskin inte vara ute några längre stunder. Kimmo njuter desto mera. Han är dock generös med sin värme när vi kommer in efter våra promenader. De är jäkligt söta när de myser tillsammans.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards