Alla inlägg den 22 november 2014

Av Mia - 22 november 2014 18:54

Barnlös lördag betyder sovmorgon tills vovven vill ut. Eller tills matte är kaffesugen. I dag sammanföll de båda behoven. Nybakad frukostfralla och apelsinjuice kändes som en underbar kickstart på helgen. En liten tur hem till mig där jag matade kissen och hämtade lite grejor och sen drog vi iväg iväg till grannstaden med det stora möbelvaruhuset.

Inga stora inköp stod på listan. Gardinstänger, fästen och sen det vanliga.... ljus och servetter. Jag bara älskar att ströva runt där. Tänka, känna, klämma, fundera och planera. Mysigt att göra det tillsammans med nån man tycker om och trivs med.

När vi kom hem igen var jag ganska trött. Mn ork är inte nåt vidare sedan mina senaste infektioner. Efter nån timmas slumrande i soffan med huvudet i Mats knä så kom energin tillbaka. Iallafall så pass att jag orkade med en promenad till kyrkogården. Så himla mysigt att promenera tillsammans med Kimmo och Mats och bara småprata eller vara tysta. Totalt kravlöst.

Nu har vi tänt i kaminen, värmt på glögg och bara tar det lugnt. Lite senare blir det kantarellsmörgås. En riktigt härlig höstkväll där himlen är stjärnklar och luften underbart kall och hög.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards