Alla inlägg den 11 november 2014

Av Mia - 11 november 2014 11:59

Skrev ju i mitt förra inlägg att "jag är inte i min bästa form just nu". För 4 veckor sedan drabbades jag av lunginflammation. Efter avslutad penicillinkur krävdes det ytterligare en vecka med hostmedicin. Jag klarade sedan att jobba en vecka. I förrgår mådde jag inte bra. På kvällen hade jag feber. I går var min toppnotering 40,6 och bölden i halsen gav tårar vid varje gång jag var tvungen att svälja. Man sväljer förvånansvärt många gånger även om man inte äter eller dricker.

Efter världens yrsel och förvirring, där jag inte riktigt hade koll på var jag var ringde jag 1177. Turligt nog fick jag en omedelbar tid på jourmottagningen. Att jag var väldigt infekterad av något stod klart med tanke på att sänkande var 151 (under 10 är man frisk). Men jag hade ett negativt halsflussprov. Jag fick iaf en tiodagarskur Kåvepenin. Det har nog hjälpt lite redan. Jag klarade att gå ut på trappen och andas lite. Har även fått i mig lite fil.

Det känns ganska trist och mattande att jag drar på mig infektion efter infektion. Men som en vän sa i går, det är ju när livet lugnar ner sig som kroppen klappar i hop. Men knasigt nog är det ändå bra att det sker nu, när jag har så många fina människor omkring mig som stöttar och backar upp.

Nu håller jag tummarna för att jag bara ska bli bättre och bättre. Få tillbaka lite kraft och energi. Jag är ju så jäkla jobbsugen. Det är så speciellt att få börja arbeta i nya lokaler och möta nya arbetskamrater. Framförallt är det eleverna jag saknar. Det var sån glädje när jag i fredags slapp vikariera och kunde göra det jag ska göra.

På fredag är det tjejfest hos bästa grannen. Det vore ju kul om jag kunde vara med på den. Det är ju bara tre steg hemifrån så det borde gå om jag är feberfri. Jag har barnen då men de kan ju också komma och gå som de vill. Bara att jag kan tänka i de här tankebanorna är nog ett friskhetstecken.

Men nu är jag trött så jag ska kura i hop mig i sängen och försöka sova en stund. Jag behöver samla kraft för att ta en dusch lite senare i dag, jobbiga grejor det här med hygien. Iallafall just nu.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards