Alla inlägg den 2 augusti 2021

Av Mia - 2 augusti 2021 08:44

I dag fick jag hänga på låset till Coop. Mjölken här hemma tog slut i går och jag var för bekväm för att gå och handla då. Jag fick så klart bita i det sura äpplet och traska i väg lagom till öppningstid.

Vi har haft svajigt väder här under helgen. Turligt nog klarade vi oss utan regn under lördagens utflykt men det blåste bra mycket vid Varamobadet.

Folktomt och stängt överallt. Det ser helt annorlunda ut en solig och varmare dag.

Ett vattenkast utöver det vanliga.

Motala är oväntat vackert och turistvänligt. Hamnområdet är väl värt ett besök.

Som att köp grisen i säcken det här med att käka pizza på random ställe. Vi valde en pizzeria i Vadstena och jag blev glatt överraskad. Jag älskar den tunna bottnen och såsen var perfekt.

Den bästa röran! Då jag flyttat från Blacka så kommer jag inte åt att handla den så ofta. Ica-butiken gör den själv och den är himmelsk. Gillar man inte rödlök ska man dock undvika den.

På lördagseftermiddagen kom häftiga skyfall här. Det blev totalstopp i stupröret och jag lyckades fånga en vattenkaskad på film, kan tyvärr inte ladda upp filmen här. Det stod som en pelare en bra bit upp över mitt balkongräcke. Jag tror fastighetsskötaren behöver rensa i ?silen?. Den ser ut att vara igensatt efter takrenoveringen.

Den skramlas, bankas och stökas i min trappuppgång i dag. Tre olika hyresgäster flyttar ut. Bra att jag är hemma och kan hålla lillhunden lugn. Hon reagerar när hon hör konstiga ljud genom att varningsskälla.

Ute är det sol men luften är sval. Helt enkelt ett perfekt väder enligt mig och Kimmo. Jag måste erkänna att jag längtat efter få glida i ett par höga stövlar och dra på mig en finstickad tröja. Ja, jag vet att jag är galen men jag gillar förhösten.

Nu hoppas jag att ni alla får en fin dag!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards