Direktlänk till inlägg 6 april 2021

SJUKT ARG!!!

Av Mia - 6 april 2021 18:37

Ok, ger er en kort resumé....


När min lägenhet besiktades fanns det ett par mindre saker att åtgärda och sen blev jag lovad att få ommålat överallt förutom i köket. Ommålning skulle ske efter jul men det andra skulle fixas innan jul. Inget hände, jag ringde och de kom och fixade badkaret och lite annat. Veckorna gick, ingen målare hörde av sig. Sen kom en kopia på besiktningen, den var blank. INga åtgärder stod där. Då ringde jag. De visste inte varför det såg ut så, de kollade med besiktningsmannen och det stämde ju att det skulle målas om. Kanske hade nån sparafunktion inte fungerat. Efter ett par dagar ringde en målare. Vi bokade tid längre fram (det var nu vecka 7) och vi bestämde att de skulle komma dagen efter annandag påsk. Då jag har hundar vill jag inte att nån går in i min lägenhet när jag inte är hemma. Jag vill helst inte vara hemma själv heller. Eftersom jag är lyckligt lottad och har Påsklov passade det bra under vecka 14. Jag ordnade annat boende under två dygn och allt skulle bli så bra. 


Det hade kunnat bli jättebra men det blev jobbigt. Jag har ju skadat knäet och måndagen blev jobbig då allt skulle ner från väggarna samt att möbler skulle skjutas i i rummen för att målarna skulle ha plats. Jag satte klockan på 06 i morse, gick upp, ut med hundar och satte mig för att vänta. Vid 09 hade ingen dykt upp och jag började ringa runt. När jag till slut får tag i målaren ber han så mycket om ursäkt. "Jag skulle ringt dig innan påsk men det har varit så mycket....". Men va faan!!! Jag la timmar och en jävla smärta i knäet för att förbereda. Hur svårt kan det vara? Lusten att hänga ut firman på sociala medier blev stor men jag behärskade mig och mailade istället fastighetsförvaltaren. Nu kommer jag få vänta flera månader och sen ska processen göras om. Suck!!!

Och sen fick jag lägga ett par timmar på att återställa. 


 

Rörigt!!!!


När jag lugnat mig gjorde jag ett omtänk. Det fick bli en biltur till kyrkogården och plantering hos mammma. Jag hoppas pyttepenséerna tar sig. Det kan vara lite olika från år till år. Lyktan ska bort men jag lämnade den då det såg lite tomt ut utan något i mitten. Borde kanske tryckt ner en påsklilja eller liknande men jag orkade inte riktigt åka en gång till till affären. Eller så kan man tänka att det finns andra som vill plantera något. 


Därefter åkte jag och lämnade sommarhjulen hos blivande bilägaren. Bilöverlämningen sker i helgen. Jag har ingen plats i mitt förråd för däck och orkade inte släpa in dem på balkongen för bara några dagar. De kunde heller inte ligga kvar i bilen fram till helgen för jag måste ha plats för passagerar i baksätet på fredag. Då ska vi: jag, Tyra och Peter åka och titta på kattunge i Åtvidaberg. En liten gul/röd hankatt som är supersöt. 


Därefter blev det fika med en fin vän. Räkmacka på Lindahls. Gott och jag slipper laga mat i kväll. Lite shopping blev det. Hårfärg där jag upptäckte att färgtuben saknades, men gjorde det först när jag kom hem. Arg för gång nummer 2 i dag. Ännu en instans som kommer få både argt mail och telefonsamtal av mig. 


Väl hemma i Linköping igen ser jag hur det kommer vara de närmaste 4 månaderna att bo där jag bor. Staket och inbyggd entré. Jag orkar inte ens utveckla vilka problem det kommer ge mig när det gäller hundpromenader, jag måste gå åt fel håll och har noll chans att se om nån annan hund kommer när vi ska gå ut eller in. 4 månader med hantverkare som drar i gång vid 07 och 5 veckor av dem har jag semester. ORKA!!! 


 


Jag ska väl inte avsluta bittert utan tänka ut något att vara tacksam för. Fika med fina vännen och fynd av ett par supeläckra chockrosa "klackskor". Funderar bara på hur och när jag ska använda skorna eftersom knäet är paj och det blir inte bättre just nu trots sjukgymnastik. Jag har inte gått superlångt men är svullen och har väldigt ont just nu. 


I morgon nya tag och  jag måste hitta nya vanor med hundarna. Morron- och kvällskissen måste ske på ny plats. Men inget är olösligt. 


Önskar er en fin kväll så hörs vi senare....





 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards