Alla inlägg den 9 februari 2020

Av Mia - 9 februari 2020 10:19

Nu är det bara fem arbetsdagar kvar innan lov. Det är vällbehövligt. Jag känner i både kropp och knopp att det är dags för lite ledighet. Det är intensivtv på jobbet och hela tiden hänger massor av måsten och viktigheter över en. Jag har varit så galet trött sista veckorna. Med stor möda har jag hållt mig vaken till 21.  

 

Helgerna glider i väg ganska så fort. De fylls med det gamla vanliga, städa, tvätta, promerera hundarna, laga mat och kolla på tv. Inga storheter sker men det är skönt att ändå få göra saker i lugnt tempo. 

 

Just den här helgen har jag haft mycket utrymme till eftertanke, reflektion och analys av människor, situationer och händelser. Jag kan bli besviken på mig själv som av nån form av artighet fortsätter att vara i miljöer och situationer som absolut inte ger mig någon som helst positiv energi. Jag funderar mycket på varför jag agerar så, eller snarare inte agerar. Det är där problemet ligger, i mig. Jag ska ta mig en rejäl funderare på hur jag ska göra för att komma ikring dessa energitjuvar. 

 

Nu tänker jag sparka i gång söndagen. Hoppas ni får en fin dag. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards