Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Mia - 16 juli 2017 19:55

Efter närmare fem veckors jourliknande vardag tog jag mig ett drygt dygns paus. Det var inte lätt rent psykiskt då det innebar att jag inte fanns 30 min från min faster. Jag hade fixat backup men ni vet... man tänker mycket och oroar sig.

Vi kom dock i väg tidigt på lördagsmorgonen. Vädret var strålande. Allt gick fint. Solen värmde och jag bara njöt.



Men som så vanligt när jag är med på sjön så går något fel. Motorn stannade och sen gick nyckeln av i tändningslåset. Långt ut och långt från land. Så himla skönt att då färdas med en man som både kan motorer och vet hur man tjuvkopplar.



Vi hittade vår plats strax utanför Harstena. Lugnt, vackert och otroligt fint.





Sill till lunch, finns det något bättre och godare?



Freja blev skapligt onöjd överstockholmarna med segelbåt och 7(!) barn som valde att lägga till 25 meter från oss. Vi var inte heller helt glada.



Att sitta i aktern och plaska med fötterna medan eftermiddagssolen brände var galet skönt. I dag är jag tyvärr knasröd men det är ett pris jag gärna betalar.



Vattnet var underbart klart men lite kallt. 17 grader! Ändå badade jag två gånger.



Bakom mig... Östersjön. Å nån stans där på andra sidan finns Gotland eller Finland, eller...



Magiskt! Sverige när det är som vackrast.



Till kvällen grillade vi. Helt galet gott!

När solen sänker sig... Det blev svalare och vi tände ljus. Mysigt och trevligt. Och trots avsaknad av sömnpiller sov jag otroligt skönt.

Nu har jag fått ny energi, kraft och ork. Tack för ett underbart dygn. Nu klarar jag lite till.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards