Direktlänk till inlägg 4 augusti 2023

NY RUTIN

Av Mia - 4 augusti 2023 10:47

 


Kanske blir det här min nya rutin. Att beställa varor för hemleverans. Jag har ju varit billös sedan 2,5 år. Under den tiden har jag "storhandlat" på Willys vid mitt jobb. Dramaten har hjälpt mig få hem det mesta jag behöver. Nu är dock kroppen så himla dålig, höftleden på vänstersida är väldigt inflammerad vilket gör mig haltandes och då sprider sig skiten ner i både knäet och fotleden men också till bäckenet. Då blir det ohållbart att dra en tung vagn med en arm.


Sista tiden har jag dyrhandlat på närmaste Coop. Det är både kostsamt och utbudet väldigt begränsat. En vän tipsade om hemkörning så i veckan testade jag. Hemleverans, ända in i hallen kostade 199 kr. Sååå värt det. Jag slapp gå runt i stora butiken och dra hem maten på bussen. I och för sig så tycker jag om att själv välja mina varor men det här är priset man får betala. Några gånger tidigare har jag storhandlat och tagit taxi hem men det här är ju ännu bättre och blir billigare. Taxichauffören hjälper ju inte till med att bära upp varorna tilll lägenheten. 


Nu tänker jag göra så här en gång i månaden. Det sparar både tid och krafter. När började egentligen affärerna med hemleverans? Var det när Covid kom eller har det funnits innan? Hur som helst så är det fantastiskt. Jag slipper belasta vänner och bekanta genom att be om skjuts även om jag absolut skulle betala drivmedlet men deras tid är ju också en kostnadsfråga. Ska jag umgås med vänner så vill jag göra det som en trevlighet. 


I år har jag hittat nya vägar för att få hem tunga saker genom bla IKEA, Jysk och nu Ica. Bra, det gör att jag ännu en tid få känna mig självständig och leva livet lite enklare. 


Ha nu en bra fredag och helg. 

 
 
Kristine

Kristine

4 augusti 2023 13:09

Så ille at smertene dine sprer seg... ønsker snarlig og god bedring!

Ha en god august-helg ^^

http://slossplassen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards