Direktlänk till inlägg 25 februari 2022

HUVUDVÄRK

Av Mia - 25 februari 2022 06:25

Jag la mig med huvudvärk i går och vaknar med det i dag. Det kommer från axlarna som är superstela. Måste ta tag i det här med att boka en massagetid, jag har ju hela friskvårdspengen kvar så det är bara ren bekvämlighet som hindrar. Jag har tagit en Alvedon men tror jag får komplettera med en naproxen. Det är egentligen pinsamt att ens klaga över det när läget i Europa är som det är. Jag har sovit i min egen säng, varit varm och mätt, kunnat gå på toa när jag behöver, en total lyx. Jag känner mig tacksam över det.


Det är stor skillnad mot de mängder av människor som suttit vakna hela natten i en överfull idrottshall eller nere i tunnelbanorna och lyssnat till flyglarm. Det gör på riktigt ont i hjärtat när jag tänker på det. Under gårdagen och även nu på morgonen nås vi av nyheter om explosioner och attacker via nyheterna men också av bilder och livesändningar från "vanliga människor" som lägger ut på sociala medier. 


 



I dag ska jag på handlingstur tillsammans med barnen. Jag brukar ju, som bekant, be dem om hjälp när det är större saker som behöver komma hem. I dag står mattor, gardiner och hundmat på listan. Lite kymigt att lyxhandla när läget är som det är men någonstans tänker jag att vardagen med dess guldkant måste fortgå för att inte förgås. 


Samma tanke har jag i huvudet när jag planerar helgens trevligheter. Det kommer bli en tur till Norrköping i morgon och på söndag är det dags att förbereda för jobbveckorna som kommer. Matlådor ska lagas, tvätt ska tvättas och hjärnan ska väckas vad det gäller elevplaneringar och dokumentation. Jag var på jobbet en sväng under onsdagen. Jag trivs väldigt bra där så det gör mig absolut inget att åka dit på lovet eftersom jag ändå inte hade något inplanerat den dagen. Det var rent av trevligt att planera vårens arbete tillsammans med en härlig kollega. Vi kunde tänka tankar klart, diskutera och göra omtänk. Ibland kan jag nästan gräma mig när nån kommer på något bra som jag önskar hade varit min idé. Jag får ta det som en lärdom, ta med mig det in i mitt fortsatta arbete. 


måndag har jag lönesamtal. Jag ser det inte som ett samtal som ska utmynna i mer pengar utan en timme som är avsatt till att prata om det bästa jag vet, mitt arbete, mina uppgifter, mitt uppdrag och mina elever. Oftast går jag ifrån mina löne- och medarbetarsamtal stärkt och med ett batteri av nya idéer som ska sjösättas, testas och utvärderas. 


I går firade vi "Happygotcha day" här hemma. 6 år sedan jag hämtade en 4-månaders liten Frejavalp. Då hette hon Bonnie Bus. Det var barnen som fick välja namn åt henne, Tyras förslag vann. Så här i efterhand hade nog Bonnie varit ett bra namn ändå. Vi firade med leverpastejssök inomhus, tuggrulle och långpromenad. Kimmo var väldigt nöjd med dagen som den gottegris han är. Själv har jag svårt att förstå vart tiden tagit vägen, 6 år har swishat förbi. 


I dag har vi redan hunnit med första kissrundan, jag har druckt första baljan kaffe och det är strax dags för den andra. Jag ser fram emot att träffa barnen under dagen. Kom dock på i morse att jag helt missat det där med bio. Får kolla till nästa helg istället. Jag är lite sugen på att se filmen Belfast. Den har fått fint omdöme. 


Nu önskar jag er alla en finfin fredag. Var rädda om er när ni går ut för nu på morgonen var det superhalt ute. 

 

Allt gott!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards