Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Mia - 22 juli 2020 08:53



 

I går förmiddag var det äntligen både uppehåll och lagom varmt för en längre hundpromenad. Skönt för oss alla. 


 

Det var rätt länge sedan vi gick i skogen och den här bilden är väl inte ens tagen i något som kan kallas skog. Det här är mera en större dunge men ändå så full av blåbär. Det var länge sedan jag såg så mycket blåbär på en och samma gång. Lycka för de som är engagerade i att plocka. 


 

Gårdagens gåta blev mitt enstaka utslag på handleden. Många förslag fick jag bla loppbett, värmeutslag och knottbett. Det kliar inget och verkar inte sprida sig. Får väl bara gilla läget i att huden är kroppens största organ och kan bete sig lite konstigt emellanåt. 


 

Freja har insett att vi ofta har besök av en hare ute på gården. Hon går ofta till fönstret och spanar. Får hon syn på den larmar hon högt,  gällt och intensivt. Kimmo rusar dit men han får nästan aldrig syn på den. 


 

Det var otroligt länge sedan jag åt varma mackor. Det är en rätt med minnen från barndomen. Då var det ofta skinkstuvning eller vid festligare tillfällen räkstuvning. Bottennappet var nog om mamma fick för sig att köra krabbstuvning med krabba från burk. Den var liksom torr och fylld med skaldelar. I går gjorde jag på champinjoner och kantareller. All svamp var från Ica men gott blev det ändå. 


 


Som jag saknar att ha ett badkar hemma. Jag älskar att starta dagen med ett hett bad. Turligt nog kan jag passa på att sno åt mig ett bad när jag är blomvakt åt brorsan. 


I dag blir det fika med mina gamla "kursare" från lärarutbildningen i Falun. Vi brukar ses nån gång per år och Facebook påminde mig förra veckan att det var på dagen både ett och två år sedan vi sågs. Så nu var det verkligen dags. Jag önskar er en fin dag. Här verkar det bli skapligt väder med uppehåll, perfekt för utomhusfika. 

 

Kramiz

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards