Direktlänk till inlägg 30 november 2020

SISTA MÅNDAGEN I NOVEMBER

Av Mia - 30 november 2020 06:36

God morgon!

 

Ännu en helg har kommit och gått. Jag har hunnit med både att göra nytta och att slappa. Fyra  kartonger är packade men just nu känns det som en fis i rymden. Att jag även köper på mig mer och mer grejor är ju mindre bra. 

 

 

 

I går morse var jag som vanligt uppe med tuppen. Jag hann se ett avsnitt av feel-god-serien Virgin River. Därefter tog Nyhetsmorgon över. I går var Ulrica Norberg med. Hon pratade inte om yoga utan om vikten av att andas. Hur vi kan göra för att öka vår lungkapacitet, lätta på muskelspänningar och få en bättre balans i energinivåerna. 

 

 

När jag utbildade mig till poweryogainstruktör var det just i Norbergs regi. Det var kul att gamla minnen väcktes till liv. Det var en härlig tid  då jag så välbehövligt fick egentid och göra något av det jag älskar allra mest. 

 

 

I går åkte jag även till Katrineholm och hämtade gungstolen jag köpt via Market Place.  Dessvärre blev vi ståendes en tid då det varit en olycka längre fram på vägen. Det stod bara helt stilla i en kvart ungefär så det var inte så farlig. 

 

 

Därefter for vi vidare mot Sparreholm. Där finns ett lågprisvaruhus. Det var kul att gå och kika lite men jag fick inte så mycket med mig hem mer än en köksgardin och fyra kaffemuggar. 

 

 

Jag älskar både färgen och mönstret. Det som var synd var att det bara fanns en frukostskål kvar så jag köpte inte den. Hade det funnits fyra hade jag inte tvekat för de var liksom muggarna, helt perfekta för mig. 

 

I dag drar arbetsveckan i gång igen. Jag ska ha en praoelev under kommande veckor det ska bli spännande. För 10-20 år sedan hade jag alltid lärarstudenter och praoelever. När jag sedan inte hade egen klass blev det klurigare. Jag ville ju ge en rättvis bild av skolan och som speciallärare ges det en ovanlig bild av skolan. Det är ytterst sällan som vanliga lärare har så små grupper eller tom träffar elever individuellt. 

 

Nu är det hög tid att ta tag i dagen. Jag önskar er en fin vecka. 

 
 
Vonkis

Vonkis

30 november 2020 17:12

Muggarna kändes verkligen som dig :-)

Har skolorna fortfarande prao, trodde sådant var inställt.
Det var faktiskt när jag på högstadiet hade prao i en trea som jag bestämde mig för att bli lärare, så kan det gå!

http://vonkis.blogspot.com

Mia

1 december 2020 18:08

Jorå, här praoas det för fullt. Föräldrar opponerade sig men kommunen har tagit beslut om att det ska genomföras. Ganska märkligt tycker jag....

 
Vonkis

Vonkis

1 december 2020 20:11

Inte det enda märkliga beslutet kring corona och skolan i den kommunen.

http://vonkis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards