Alla inlägg den 5 september 2019

Av Mia - 5 september 2019 15:00

 

 

När drygt halva arbetssveckan är gjord känns det ganska skönt. Tisdagen är min jobbigaste dag. Mer än 33% av min undervisning ligger på den dagen vilket med enkel matematik inebär att övriga dagar är väldigt mycket mindre slitsamma. Oavsett arbetsdagens längd. Det spelar mig inte så stor roll om jag jobar till 15 eller 16:30 bara det finns små andingshål under dagen. Just tisdagar är det dåligt med dem. 

 

Nu är hösten här, på riktigt. Jag älskar dagar som den här. Luften är hög, kall, klar och solen lyser men utan den obarmhärtiga hettan. Att få ta på sig en tjock tröja, strumpor och stövlar eller boots känns magiskt. Var förresten på stan med Tyra i söndags och inhandlade ett par nya favoriter. 

 

 

Funkar lika bra till jeans som till bara ben och kjol. 

 

Har ni lyft blicken från marken, telefonen eller var ni nu brukar ha den fäst? Kolla på naturen! Den är magisk och glimrande. Som ett vackert farväl väljer den att avsluta med ett färgsprakande fyrverkeri. Löven, bären, frukterna ja det mesta sänder ut kärleksfulla hälsningar i de vackraste av nyanser. Jag njuter, till fullo varenda gång jag promenerar med mina hundar. 

 

 

Nyponbusken, den vilda, bjuder inte bara på sommarfagra rosor som doftar gudomligt utan även på dessa vackra, välsmakande bär. Jag funderar starkt på att plocka, torka och ha ett litet lager till både té och soppa. 

 

Sverige är fantastiskt på så många sätt. Våra årstider och allt som vi har rätt att ta del av, helt gratis. Svamp, bär, bad och det rena friska vattnet. 

 

I dag är en det en bra dag, vacker och fin på så många sätt. Hoppas att även du kan känna av det. 

 

Trevlig torsdag på er go vänner. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards