Alla inlägg den 26 januari 2019

Av Mia - 26 januari 2019 09:53

Jag vaknade tidigt i dag. Hade verkligen önskat att få sova lite längre men kanske var en timma extra allt vad min kropp behöver.

Jag tycker egentligen att det är ganska mysigt att tassa upp i ett tyst hus. Jag fixar kaffe, ställer fram mat åt pälsklingarna, tänder ljus och slår på tvn.


Dagen startar så mjukt, viskande och behagligt. En skön kontrast mot vardagen.

I dag ska jag, som varje dag, gå en riktig långpromenad med Kimmo och Freja. Det är väldigt kallt ute men bara jag klär mig efter väder så funkar allt. Jag älskar att hoppa i mina stora, knallrosa termobrallor. Iklädd dem klarar jag det mesta. Det är bara lilla tunna Freja som fryser.

Den här tjejen kan vara världens jobbigaste hund. Men det är med djur som med elever, de som gör en mest gråhårig är också de jag fastnar allra mest för. De liksom gräver sig in i mitt hjärta och bygger ett litet bo där.

I eftermiddag ska jag fara över till Linköping för att hjälpa Tyratösen och hennes sambo att storhandla. De har ingen bil och bor en bit från ?stormarknaderna?. För mig är det här bara bra. Jag får en anledning att hänga med dessa pärlor till ungdomar.

I kväll dyker min son upp här. Det är dags för ?mammavecka?. Jag saknar honom så mycket när han är hos sin far.

Jag tror det här kan bli en riktigt bra dag.

Trevlig helg önskar jag er alla.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards