Alla inlägg den 6 januari 2019

Av Mia - 6 januari 2019 18:43

Ännu en helg, den sista inför vårterminens start. Jag har pysslat med det vanliga. Det har varit skönt. Sonen har varit här, skogen har varit underbar, hundarna glada och tvätten är nu strykt. Bra start inför en ny arbetsvecka. 

 


 


 


 

Ännu väntar knopparna en tid innan de får brista ut. 


 

Någon har fått span...


 

Kasta, snälla kasta.... En lek som kan pågå i evigheter. 


 

Av en sån här, som jag ärvde efter faster Stina, har jag nu fyra stora och fina exemplar. Blommor är som människor, ju mer man pysslar om dem, ger dem näring och uppmärksamhet desto mer växer de och frodas. Till stor glädje för många. SÅ enkelt, lite snällhet gör underverka. 


Kram

Lyx

Av Mia - 6 januari 2019 10:51

Söndagsmorgon. Första koppen kaffe får jag alltid i sängen. Varje dag. En lyx som jag är så tacksam för. Det hjälper mig att vakna upp ur propavandimman.

Att sedan få fortsätta morgonen i lugn och ro med Nyhetsmorgon och kopp nr 2 är än mer ljuvligt. Det gör mig redo för några måsten som finns under dagen.



Fick så fina kaffemuggar av bonusdottern i julklapp. För mig är det bra med färg då jag är en sån mörk själ. Med ljus omgivning känns livet lättare.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards