Alla inlägg den 31 oktober 2018

Av Mia - 31 oktober 2018 09:49

Det är på loven som vi lärare får ta igen allt socialt umgänge och vardagsbestyr som vi inte orkar under övriga veckor. Det är inte unikt för mig på något sätt. Mina lärarkollegor upplever samma sak. Det är på loven vi ses och kommer i fatt allt som hänt sedan sist. Det här innebär ett antal luncher inne i stan och det är superkul.

Jag har också all tid i världen att dricka morgonkaffe hur länge jag vill medan jag ser Nyhetsmorgon. Under tiden ligger pälsklingarna nära, Kimmo bredvid och Freja i knäet under en filt.

I går fick jag kvalitetstid med sonen. Jag hämtade honom och vi for till IKEA. Det var lite grejor som han behövde till sitt nya rum. Vi passade också på att käka lunch i hop. I morgon ska träffa dottern. Hon har ju som bekant flyttat hemifrån, till grannstaden samt börjat jobba så just därför finns det inte så mycket tid över till gamla mamman.

I dag blir det traditionell lunch med V på Rosegarden och på fredag ska jag träffa två kollegor från den gamla goda tiden på Ektorpsringen. Därefter blir det nya tag med jobb och allt vad t innebär men med siktet inställt på nästa lov. Jullov!

Ser verkligen fram emot att fira jul tillsammans på riktigt i huset. Det ska bli så mysigt, julgran, ljusstakar, doft av clementiner, pepparkaka och glögg och förhoppningsvis massor med snö utanför fönstret.

Nu är det dags att ta tag i dagen och även i dag får den starta med en stund i bubbelkoppen.

Allt väl!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards