Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Mia - 13 oktober 2018 18:47

Så kom då fredagen... alldeles för fort. Jag har en magisk tvecka. Nya jobbet, så fantastiskt och vilket lugn jag haft. Mycket nytt att lära men så mycket jag har sluppit. Skönt. All fokus är på mitt ämne, min undervisning. Jag har blivit så väl mottagen. Lite som en efterlängtad hjälte. Jag blir lyssnad på, det jag säger får bärkraft och känslan som kommer med enorm kraft är "jag har under många år varit underskattad, underbetald och ifrågasatt. Här möts jag av vuxna pedagoger som vill ta del av mina erfarenheter och tycker de har ett värde.


Fredagen inleddes med att jag hämtade sonen i Finspång. Vi handlade lite och sen bar det av hemåt. Jag är så sjukt glad och lycklig över att Elis trivs i Blacka. Han kan se fördelar och känna nån form av vinst i att vi flyttat. Även katten har börjat aklimatisera sig. Vi går ut med sele på kvällarna. Han gillar det. I dag fick han fri tillgång till altanen. SOm han njöt. Dofter, frisk luft och möjlighet att både springa och klättra gjorde honom helVnöjd. 


I dag åkte jag int till stan. Plokade upp dottern på stationen, ett par timmar innan hon gick på sitt jobbpass. Vi tog en jobblunch på Max. Gött med Prattid och jag får lite insyn i denna tös vardag. Jag älskar henne och älskar att umgås med henne. Hon är klokheten själv och så otroligt omtänksam och vänlig. Obeskrivbart stolt över henne. 

 

I kväll har vi grillmys i brittvärmen. Jag, mannen och bonusdottern ska mumsa i oss fantastisk mat. Vi njuter till fullo. Mörkt ute, massor av ljus inne. Sånt ger min själ ro. Hösten är hemsk tycker många. Jag tycker den är underbar. Nu är det bara två månade kvar så vänder det och det blir ljusare. 

 

Jag bara älskar det faktum att vi har fyra årstider, att vi har mörker som motsats till ljus. Jag njuter av olikheterna. 

 

Nu ska jag ta tag i livet... Ozzy smet jjust från altanen.....




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards