Alla inlägg den 28 mars 2024

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

 

Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder och årstider. 

 

Promenaderna med Tjejen är så njutbara. Extra skönt att veta att hon kommer ut med mig även när det är ljust. Hon älskar verkligen att ströva runt och snirkla längs promenadstråken i Trädgårdsföreningen. Ofta möter vi någon annan fyrfoting som vi kan hälsa på eller slå följe med. 


 

Våren kom in till city och så här fina blev planteringarna. Tyvärr tog frosten dem bara ett par dagar senare. Man hade nog förhoppningen om att det skulle vara färdigt med minusgrader under 8 på natten. 


 

Tjejen är nog den hunnd jag haft som är mest bestämd när det gäller att få uppmärksamhet. Hon har en hel rad sätt att tala om att hon ska få sin beskärda del av gos och kel. 


 

Tyvärr passade hon på att dra i sig diverse farligheter förra veckan, hundbajspåsar, skosnören mm. Hon blev jättedålig. Kräkningar, diarré, och plastpåsar som hängde ut ur rumpan blev resultatet. Först i dag, tio dagar senare verkar magen och hela hon återhämtad. 


 

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min kaffemaskin. Skulle jag ha något att klaga på så är det väl storleken på kopparna. Å andra sidan kan man ju ta flera...


 

Jag skämmer bort hunden med bästa fodret, bara naturliga godisar från djuraffären. Men så kom jag på att hon inte fått en enda egen leksak som bara är hennes. Här hemma fanns bara ärvda. Gissa vilken stor glädje hon visade när hon fick sin första, egna pip-nalle. 


 

I helgen som var hade jag besök. Vi hann med flera restaurangbesök. Pizzan från Papa Grappa var helt ljuvlig. Vi besökte även Brödernas för en superläcker hamburgare. 


I dag är det skärtorsdag och jag har hunnit med att jobba, fått Tjejens klor klippt, städat av lite här hemma samt handlat påskmat. Så nu är jag lite matt och tänker hänga i soffan och se på Shetland. I morgon väntar tvättstugan på mig. Det gäller ju att portionera ut sysslorna. 


Nu önskar jag er en skön kväll!

  


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards