Direktlänk till inlägg 6 december 2022

ADVENTSTID

Av Mia - 6 december 2022 18:15

Så har vi nu kommit in i adventstiden, faktiskt redan passerad 2:a advent. Äntligen har det blivit tid att njuta av vinter- och julbelysning, pepparkakor, julmusik, julbord men även av minusgrader. Jag har verkligen ogillat de senaste veckornas blask som gjort hundarna svartsolkiga på tassar och mage under varje promenad. 


Det var länge sedan jag skrev här så nu kommer en liten bildkavalkad på tiden som gått. 


Till och med bowlinghallen är vacker i mörkret. 


   

Julkrans i Trädgårdsföreningen.


 

Som en installation.


Hur mysigt ser inte  det här ut? Bara snön som saknas. 



 

Gyllentorget. Notera trollsländan. 


 

Härom helgerna fick jag besök av fina vännen och vi passade på att äta kräftor. De var fantastiska. 


 

Utsikt vid Belvederen under en skön kvällspromenad. 


 

Förra året stod enhörningen vid Gyllentorget men jag tycker den gör sig bättre här i Trädgårdsföreningen. 

 

Svanar...


 

Den här killen är så mycket piggare nu när det är kallt ute. Så kul att se. 


 

Jag älskar den här smyckningen. 


 

Adventsmys hemma hos mig. Bocken är på plats och korgen med värmeljus är fylld till bristningsgränsen. 


 

Tomtetösen som jag fick 1978, som femåring är givetvis på plats. Resten av tomtarna och änglarna får vänta lite med att komma på plats. Kanske blir det av i helgen. Vi får se, det beror lite på vad jag orkar. 


Glädjande nog så kommer motoriken i vänsterhand tillbaka lite mer och mer för varje vecka. Det går helt ok att skriva på datorn nu. Jag känner dock att jag fortfarande är svag i både handen och armen men det ska säkert gå att öva upp det också. 


Ha nu en fin kväll och en härlig adventstid. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards