Direktlänk till inlägg 12 april 2022

TRÄNINGSVÄRK

Av Mia - 12 april 2022 07:06

 

Känslan när fönstrena är rena är oslagbar. 

 

 

Storstädning i går ger träningsvärk i dag. Jag tog inte bara fönstren utan passade på att även damma, dammsuga, ångmoppa golven samt sanera bakom och under spisen. Så välbehövligt. Det finns en del tråkiga områden kvar att ta som under badkaret och kyl/frys. De sistnämnda behöver jag hjälp att klara, de är för tunga för mig att flytta själv. Allt klivande upp och ner på pallen för att nå hela fönstren och hukande och resande för att komma åt alla skrymslen har givit mig världens träningsvärk främst i benen men även axlarna ömmar efter allt putsande. 


Jag var ju hos tandläkaren i går. Jag brukar gå vartannat, vart tredje år. Det behövs inte oftare. Jag har turen att ha bra kvalité på mina tänder samt att jag alltid varit väldigt noga med att sköta tänderna väl. Största skälet är att jag minns hur mina föräldrar behövde omfattande tandvård och de oroade sig mycket över hur dyrt det var. Nu kostar mina tandläkarbesök bara runt 1000-lappen var tredje år, det måste ju ändå ses som en seger i sig. Inga hål, perfekt bett, minimalt med slitage, inte ens snusandet var något de kunde se spår av. Det enda jag fick med mig som råd var det vanliga om att använda tandtråd lite oftare. 


Lite överraskande så skiner solen i dag. Det är än så länge minusgrader ute men det ser ut att bli en fantastisk vårdag. Kanske blir det så att jag förutom att fortsätta mitt städande tar en tur till blomaffären för att köpa blommor till balkongen och något vårigt att sätta på borden inomhus. Något gult skulle lysa upp tillvaron lite extra. 


Jag hoppas också att min mobil kommer i dag, kanske är det för mycket att önska men jag är lite strandsatt just nu. Helt plötsligt gav gamla mobilen upp ännu lite mer och det blev omöjligt att svara i den. Inte bra då jag hade behövt felanmäla ett fönster som inte går att stänga ordentligt. Man gör felanmälan digitalt men hantverkaren ringer alltid upp och bokar tid och det är liksom där det skiter sig. Ska testa med lite låsspray, hoppas det kan vara det som är felet. 

 

 

Spenatsoppa

 

Grönt är skönt! Snart är det dock tid att gå ut och skörda späda nässelskott. Godare soppa finns nog inte. Men spenatsoppa går inte heller av för hackor och den är knökfull med nyttigheter. Jag kommer dock varva med lite olika soppor för att inte tröttna. 


Nu har hundarna varit ute, kaffet är urdrucket så det är hög tid att ta tag i dagen. Hoppas ni får en finfin dag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards