Direktlänk till inlägg 26 oktober 2021

DAGARNA SUSAR FRAM

Av Mia - 26 oktober 2021 18:00

Jösses vad dagarna bara rusar fram. Den här hösten tar nog priset. Nu är det mörkt större delen av den jobbfria dagen. Ingen fara alls, jag mår inte dåligt eller blir deppig när hösten kommer. Snarare tvärtom. Däremot tycker jag att det är svårstädat när man bara har inomhusbelysningen att förlita sig på. Det är också trist att veckodagspromenaderna med hundarna till största del sker i mörker. Jag vet inte om hundarna egentligen bryr sig men jag önskar att de fick lite fler timmar med dagsljus på sig. 


Det är mycket jobb nu men här kommer lite blandade bilder sedan sist. 


 

Då jag slutar tidigt på fredagarna passar jag ibland på att göra stor- och långkok. Senast blev det en 3-4 liter med köttfärssås. Alltid bra att ha hemma. 


 

En skum kvällspromenad i Trädgårdsföreningen. Nu har jag lovat mina kollegor att inte gå där efter mörkrets inbrott trots att jag har hundarna med mig. En våldtäktsförsök i veckan som var gör att det känns onödigt att utmana ödet. 


 

Ny favorit som faktiskt slår Troccadero Zero. 


 

Tidig lördagsmorgon med kaffe i sängen och tända ljus i lägenheten. Hur mysigt som helst. Just i dessa lägen omfamnar jag den mörka årstiden. 


 

Äntligen, som jag längtat. Nu säljs de vaniljfyllda saffransmunkarna igen. Himmelskt gott till 11-kaffet. 


 

Man kan inte alltid lyckas. Jag tänkte testa palettblad igen, men det gick sisådär...


 

I helgen som var hade Freja och jag egnetid då Kimmo var hos Elis. Helt plötsligt kan den här lilla damen både lyssna på matte och gå fint i kopplet. 


 

Söndag kan ibland bli pizzakväll. En helt godkänd pizza, men inte mer än så. 


 

Det blir en del fika och jag inser när jag tittar på bilderna att olika sorters bullar och munkar fyllda med nån form av vaniljcreme verkar vara mitt förstaval. Dessa är från Café Gyllen och jag rekommenderar dem varmt. 


Nu kör vi tre dagar till innan jag tar lov. Jag har planerat in en del men det ska givetvis även bli tid till att bara ligga i soffan och kolla på serier och filmer. Precis så där lagom chill som det ska vara när man är ledig. 


Ha det bäst!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards