Alla inlägg den 6 oktober 2021

Av Mia - 6 oktober 2021 07:56

  Onsdag och mitt i arbetsveckan. Vi har många av personalen, även elever, som är sjuka just nu. Att få tag i vikarier verkar inte så lätt så som på så många andra skolor runt om i landet får befintlig personal gå in och täcka upp. Sånt kan oroa mig för att det sliter väldigt på oss. Risken är stor att fler blir sjuka, utmattade och i värsta fall helt går in i väggen. Än så länge är det god stämning och man är väldigt lojal på min skola. Men som sagt, ju längre det får hålla på desto skörare blir alla. 


Hösten har verkligen gjort sitt intåg. Jag tycker som bekant om hösten med alla dess sprakande färger, mörkret som inbjuder till att tända ljus, dricka té, svepa in sig i mjuka filtar, gå långpromenader, njuta av hög och klar luft. Givetvis består hösten till största del av regn, blåst och rusk men så kommer de där glimrande dagarna och de är så vackra att de överskuggar ruskigheten. 


 


Jag har hittat nya sköna promenadvägar där innerstadens trafik och larm inte når till. 


 

Här är vi på promenad i Ramshäll. Hur vackert som helst och det doftade ljuvligt. Tall, svamp och våt asfalt. 


 

Nu är det mörkt på mina morgon- och kvällspromenader. 


 

Men det är fortfarande lika vackert att ströva runt i Trädgårdsföreningen. 


 

Jag är så morgonpigg, mycket för att jag är i säng innan 21 på kvällen, att vi hinner med en 30-45 minuters promenad varje morgon. På morgonen går vi inte så långt men jag låter hundarna lägga stor tid på att nosa runt och lämna sina egna "Pee-mail". 


I helgen som var, var jag kattvakt till Ozzy. Tyra och Peter var på en weekend-resa till Prag. Det var hur mysigt som helst att åka upp till dem och hänga lite med min gamla katt. Och tänk, om cirka tre veckor kommer deras kattunge till dem. Det ser både de och jag fram emot. Det ska bli så spännande att se hur den lilla killen ska tas emot av gammelkatten. 


Den här helgen han jag också med en lunchdate med sonen. Vi åkte till IKANO-huset och lunchade, jag handlade en del på IKEA. Förutom en mängd ljus kom jag även hem med ramar, överkast och en ny tvättkorg. 


 

mitt jobb tar man kanelbullens dag på stort allvar. Precis om med många andra roliga bemärkelsedagar. Vi blev bjudna på supergoda bullar. Jag har faktiskt inte jobbat någonstans där man lyfter upp fikadagarna så bra som här. 


Många vårstädar, det gör väl jag också men nu har jag påbörjat min höststädning. Den består mest i att rensa bland allt gammalt som jag inte vill ha kvar. Sånt som äter upp min energi ska inte vara kvar, vad det än kan vara. Jag ska omge mig med det som ger mig positivitet och styrka. Det jag däremot inte kommer rensa i under hösten är mitt förråd. Det är för besvärligt så jag tror jag behöver lite hjälp både med att hiva runt på kartongerna och att åka och slänga saker. Kanske måste jag gå ner och ta en check av vad jag har för julbelysning, om jag behöver komplettera med något. Jag ser inte fram emot att leta efter just de kartongerna. Det kan bli så att jag "unnar mig" någon extra fin julstjärna eller adventsljusstake bara för att.... Jag längtar verkligen efter december nu. 


Nu önskar jag er alla "Happy humpday" eller Lilllördag eller mittiveckandag, vad ni än väljer att kalla denna fina onsdag. Allt gott till er så hörs vi framöver. 





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards