Direktlänk till inlägg 29 oktober 2019

Dagarna som går

Av Mia - 29 oktober 2019 08:21

 

 

 

Dagarna som går, det är de som är livet. Jag har sagt det förr och det tål att tänkas på. Det gäller att fylla dem med liv och inte fylla livet med dagar. Om jag inte känner att jag har hållpunkter och innehåll på mina dagar då blir jag lätt nedstämd. Just nu har jag en trött och sliten situation. Jobbet suger mycket energi och must ur mig. Det är en ohållbar situation som måste förändras. Det funkar inte att ständigt tänka att jag får betalt och att jag ska vara lågaffektiv i mitt bemötande av utåtagerande elever. När situationen känns otrygg både på jobbet och under min fritid då är det dags att se till att det blir en förändring. 

 

I fredags gick jag på ett efterlängtat lov. 

 

 

Tidigt på jobbet medan lugnet ännu fanns kvar. Skönt nog blev inte sista arbetsdagen innan jobbet så brutal utan bara halvkaos. 


 

  

Två av mina fina. Så skönt att de kan ligga nära varandra och mysa.

 

   

Hösten betyder att jag besöker gravarna lite oftare. Jag tycker om tanken på att det lyser levande ljus hos mamma. I år har jag köpt en ny lykta. Som vanligt väljer jag en klassisk svart. 

 

 

Jag tycker att Skogskyrkogården här i Skärblacka är väldigt fin och rogivande. Den känns välvårdad och trivsam. 

 

  

Så här ser den ut, min nya kabinväska. Bra pris och perfekt funktion. I fredags tog jag den med mig och styrde kosan mot Mjölby. Tid för mig att vara katt och hundvakt åt systerysters pälsklingar och lite egentid för mig. 

 

   

Jag tog omvägen till Norrköping och plockade upp Tyra, vi passade på att fika vid Klinga. Freja höll stenkoll på oss hela tiden. 

 

Min fina tös!

 

 

Här är hon, Spikivanten. SiV.

 

     

Kubik, en bostonterrier med en fantastisk personlighet. 

 

I går hade jag Helene här på lunch och senare på kvällen var vi och Veronica på bio. Det blev filmen Downtown Abbey. Den var superbra. Har man inte följt och älskat serien så att man känner karaktärerna och deras historia kan man nog tycka att den var lite intetsägande. 

 

I dag vaknar jag med nackont och lite ont i halsen. Det brukar ju gå över på en halv dag så jag hoppas att så är fallet även nu. I dag har jag inget speciellt inbokat som jag "måste" göra men det finns sysslor ändå. Stryka, åka till jobbet och lämna in datorn, betala räkningar, promenera hundarna, köpa strumpstuíckor och raggsocksgarn och så givetvis - träna (beroende på hur jag känner mig). 

 

Önskar er en finfin tisdag. 

 
 
Vonkis

Vonkis

31 oktober 2019 15:48

Hur har det gått med stickkursen?

http://https://vonkis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards