Alla inlägg den 18 november 2013

Av Mia - 18 november 2013 11:17

  

Nu är arbetsveckan i full gång eller som en del ser det "full fart mot helgen". Jag gillar mitt jobb. Älskar det faktiskt. Jag känner mig glad och upprymd när jag är på väg till arbetet. Det är så tillfredställande att få arbeta med eleverna och vara ett stöd på vägen mot deras måluppfyllelse. Jag får skratta mycket under mina arbetsdagar. Härligt!


Efter en jätteskön helg är mina batterier laddade. Efter fredagens date med min fina kusin så tog lördagen vid. Den innebar en hel del vila för min del. Jag lyssnade på ljudbok, såg på tv och lufsade runt i morgonrocken ända till halv två. Då passade jag på att göra stora rengöringen. Badbombsbad med bodyscrub och peeling. Mmmm, så len och mjuk jag blev efter det. På kvällen tog Jonas och jag en biltur till Valdemarsvik där vi käkade pizza. Vi såg okså ett vackert "stjärnfall". Tänk, bara en sån grej!



Söndagen var inte direkt stressig den heller. Sovmorgon!!! Yes, jag sov ordentligt och ut. Underbart att vakna och må som man ska må på en söndagsmorgon. Jag ägnade min tid till lite tvätt och återvinning. En massa kärlek och en hel del mys blev det också. Middag framför tv:n och tidigt i säng. Jag lyckades somna och sov i ett svep fram till halv sex. SÅ även i dag känner jag mig allert och har huvudet på rätt plats.


Jo, i dag är det en bra dag. Jag är där jag ska vara. Så glimrande. Det är glesare mellan mina stjärndagar nu för tiden men när de kommer, jaa... då är jag oslagbar.


Nu är min lunchrast straxt slut och jag ska gå ut för att vara rastvärd. Inte illa det heller. Frisk luft på arbetstid. Det ni!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards