Direktlänk till inlägg 17 oktober 2022

KÄMPAR PÅ

Av Mia - 17 oktober 2022 15:00

Nu var det omigen länge sedan sist. Det beror till största del på att jag har mycket svårt att använda vänster hand när jag skriver men också att jag känt mig väldigt gnällig, hopplös och lite låg. 


Rent fysisk så är livet allt annat än toppen. Den här jäkla smärtan i axleln och skuldran som stålar ut i armen handikappar verkligen. Fingrarna i vänster hand domnar och det känns ganska så hopplöst.  De senaste två veckorna har jag jobbat 50% men i dag gick jag upp på 75%. Jag hoppar i säng redan vid 19-tiden och somnar relativt fort men vaknar efter ett par timmar och kan inte somna om då det gör för ont. Då måste jag upp, ta värktabletter och vandra runt nån timma innan jag kan lägga mig igen. Den här ryckiga sömnen sliter något enormt. 


I tisdags var jag hos sjukgymnasten. Han verkar jättebra men kom väl inte med så god prognos. Han tror att det finns ett diskbråck i halsryggen, mellan 6/7 halskotan, som trycker på nerverna och att det är därför som inte de antiinflammatoriska läkemedlen hjälper. Vi bestämde att jag ska testa laserbehandling fyra gånger de närmaste två veckorna. Hjälper inte det så anser han att jag måste få en ny röntgen och eventuellt operation. Det är inget bra att gå runt med nervpåverkan så här lång tid för då kan nerverna bli permanent skadade. Fy fasiken, vill helst inte tänka på det. 


 

Jag valde Health Care för att de ligger endast fem minuter bort ifrån mig. Det ska vara enkelt och smidigt om man ska orka ta sig till och från. Jag är nu uppe i frikort så då gäller det att gå så ofta som möjligt för att få ut det mesta av det. 



Jag är ändå glad att vara på jobbet. Skönt att träffa vettiga, vuxna människor men jag har också saknat mina elever. Under tiden jag varit sjukskriven har hösten verkligen gjort sitt intåg. Det är så vackert och njutbart ute. Ja, kanske inte de dagar då regnet öser ner i spridda skurar. I går hade vi ett rejält åskovädder över Linköping, supermysigt. 


 

Trädgårdsföreningen byter färg. 


  

Jag har faktiskt börjat längta efter att man ska sätta upp vinterbelysningen. Men ännu dröjer det nån månad. Jag minns hur glad jag blev förra året. Just på min gata satte man nog upp de finaste ljusgirlangerna. 


Höstplanteringarna är färgsprakande och härliga. 


   


Kimmmo trivs med det svalare väderläget. Han smälter ihop fint med höstfärgerna. 


 

Det här var ju mitt duschrum under ett par veckor. Allt annat än fräscht. Men jag överlevde det också. 


Det var i den här källargången jag fick gå när jag behövde gå på toaletten. Inte den bästa av upplevelser. 


    

Men så blev det klart till slut. Jag har badat flera gånger under helgen. Att ha egen toalett är en lyx, har jag lärt mig. Men man klarar det mesta. Är numera expert på att kissa i bunke på nätterna. 


När livet är lite motigt gäller det att belöna sig själv med sådant som man tycker om och som förgyller tillvaron. Doftljus från Lagerhaus. 


  

Favoritpennor från Akademibokhandeln. 


   

Liljor, tyvärr var de utan doft. Jag gillar de som doftar allra bäst. 


 

Två godingar i en. Kan rekommendera den. En klar favorit. 

 

 

Nu hoppas jag att ni haft en fin måndag. Här i stan har vi haft en underbar höstdag så här långt. Strålande sol, hög och klar luft och jag har fixat arbetsdagen på ett bra sätt. Nu är det dags att svida om och gå till sjukgymnasten för veckanas första laserbehandling. 

 

Allt gott till er!

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards