Direktlänk till inlägg 25 juli 2022

LIVET...

Av Mia - 25 juli 2022 06:47

... är som en kontorsstol. Det gäller att ha rätt inställning. 


 


Måndag igen och nu är det bara två lediga veckor kvar innan det är dags att börja jobba. Jag är ganska jobbsugen om jag ska vara ärlig. Jag vet att det kommer bli tuffa dagar och en massa utmaningar som väntar. Det är det som är grejen, jag älskar att få vara detektiven som ska hitta lösningar eller den trygga förutsägbara vuxna. Vi lärare har ju så många uppdrag. Vi ska fungera som allt ifrån undervisande guide till stabil vuxen vilket förhoppningsvis gör de små människorna redo för det verkliga livet. Framförallt är jag tacksam att jag har ett jobb att gå till, att jag har ett jobb som inte ger mig söndagsångest. 


Det har varit svalare ute de senaste dagarna och här har man kunnat njuta av åska med skyfall men också en skön regnmist. Gräset har gått från brunt till grön och vuxit rejält på höjden. Kimmo är helnöjd då han älskar att beta. Han kan bli som besatt av att äta gräs, framförallt om han är lite risig i magen. Jag har dock sovit med balkongdörren öppen och Kimmo har sovit så lugnt och gott på mattan på balkongen. 


Även i dag har jag världens träningsvärk. Jag fick mig ett superskönt pass på gymmet i lördags då jag hade hela tjejrummet för mig själv i en dryg timma. Lördagar mellan 10-11 verkar just nu var en perfekt tid att träna. I dag hade jag tänkt gå nu på förmiddagen men med den här träningsvärken avvaktar jag minst till i eftermiddag eller kanske kvällen. 


 

24 Fitness heter gymmet jag går till. Perfekt då det bara ligger 200 meter hemifrån. 


Jag berättade i ett tidigare inlägg om att jag älskar sån där peelingstrumpa till fötterna. Man trär på en slags plastsocka som får sitta på i en dryg timma. Efter ett par dagar lossnar all läskig hud och efter en vecka till tio dagar så är fötterna som nya igen. Det gäller iofs att man är duktig på att smörja in dem varje dag men jag älskar verkligen att dra av stora sjok av gammal hud. 


 

Hoppas du inte har fobofobi, allatså fobi för fötterna. 


I dag ska Tyra och jag göra Tornbyområdet. Rusta, Jysk, Eco och många fler affärer kommer få besök av oss. Vi ska även passa på att äta lunch tillsammans. Innan sommarledigheten är slut måste jag verkligen bjuda hem henne på sill och potatis. Jag har inte ätit det en ända gång i år. 


Härom dagen när jag och hundarna var ute så passade vi på att gå i den del av Trädgårdsföreningen som jag kallar Rosenlunden. Säkert heter den något helt annat. Jag får kolla upp det. Snart, snart är rosenbuskarna helt överblommade men än så länge låg det en ljuvlig doft av rosor över platsen. 


 


 


 

Dessa sköningar är inga rosor, jag fick veta att det förmodligen är överblommade Allium. De blommar i bollformationer men jag tycker att den kvarvarande fröställningen är minst lika imponerande. 


Nu är det frukostdags och sedan tid att börja göra mig i ordning inför dagen. Det kan bli lurigt att välja kläder. Det är mulet, fuktigt och lite tryckande luft ute. Temperaturen ligger på 18 grader men det kan ju vända fort beroende på om naturen tänker bjuda på åskoväder eller släppa fram solen. Ett i-landsproblem, jag vet. 


Nu hoppas jag att ni får en finfin dag. 

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards