Direktlänk till inlägg 19 juli 2022

DET GÄLLER ATT HITTA LÖSNINGAR

Av Mia - 19 juli 2022 06:01

Oj så tidigt jag vaknade i dag. Redan vid fyratiden slog jag upp ögonen för dagen. Vid halv fem var kaffet klart och jag myste till det i sängen med hundar och check av vad som hänt i världen under natten. Även jag kan njuta av det tidiga morgonljuset även om jag ser fram emot hösten med allt vad den innebär. Min utsikt är inte den finaste men somliga dagar och stunder ser jag verkligen förbi det. Det gäller att lyfta blicken och se bortom fasaderna. Det gäller det mesta här i livet. För oj, oj, oj vad jag själv har ägnat mig åt att måla på en sprucken fasad. Nu vill jag gärna tro att jag sedan länge har rivit den av livet slitna fasaden och sakta men säkert bygger jag en ny. 


 


Jag var ju relativt aktiv i går, dammsög, moppade, tvättade och var och handlade. Helt förödande! När jag vaknade vid ett i natt kunde jag knappt ta mig till toaletten. Då jag åter kröp ner i sängen kom jag på knepet att lägga en kudde som en kil under rumpan, lite som att vara hos gynekologen. Ni damer vet, de säger ju alltid "hasa fram lite till". Tro det eller ej det hjälpte. När jag ett par timmar senare vaknade hade jag noll ont. Förmodligen har kudden avlastat på rätt sätt och nerverna fått vila. Jag vet inte om det här är en lösning som alltid kommer fungera men jag känner mig fånigt glad och lycklig just nu.


Hundarna har nu fått sin frukost och jag har fått min andra kopp kaffe. I dag var det ljuvligt att sitta på balkongen och bara njuta av en härlig kopp. Himlen var magisk! Det ska  bli gräsligt varmt i dag. Kanske superdumt att ha planerat in storlunch då, kan bli svettigt att stå i grytorna med flera plattor och ugnen på. Jag får parera med en kall dusch eller två. 


 


Päronträdet på gården är fullkomligt översållat med frukt. Tyvärr verkar ingen ta hand om den, ingen gjorde det förra året. Grenarna sitter så högt att man behöver en stege för att nå. Här borde fastighetsskötaren göra en god gärning och plocka av allt de bara kan. Därefter skulle vi i huset kunna få hämta oss en påse eller två. Det måste ju vara bättre än att frukten faller till marken och dra till sig alltifrån råttor till insekter. 


Nu är det snart dags för dagens första hundpromenad. Även i dag får det bli dagens långpromenad då värmen kommer att tvinga oss till korta rundor fram tills det blir kväll. 


 Jag önskar er en fin tisdag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards