Alla inlägg den 15 april 2017

Av Mia - 15 april 2017 19:04

Påsklov, så efterlängtat och skönt. Tyvärr inleddes det med det fruktansvärda attentatet i Stockholm. Som alltid vid sådana här hemska händelser så blir jag väldigt känslosam och alla jag håller kära vill jag ha nära mig. Jag lovar mig själv att glädjas och välja glädje åt stort dom smått framöver. Tyvärr vet jag av erfarenhet att när vardagen kommer i gång igen glöms det bort. Om en tid kommer jag om igen bli irriterad över handdukar på golvet, disk i sovrummen, opassade tider, löften som inte hålls mm. Men just nu väljer jag glädje, lycka och omtanke.

Mitt Norrköping, en vacker bit av Sverige.

Söndag är Tyradag. Träning och extra god mat. Här är det planka på rödspättafilé.

Frejas DNA-test kom. 25%Russel terrier och 25% Parson Russel. Resterande 50% är en mix av chihuahua och dvärgpincher. Det syns ju lång väg... iaf på öron och svans.


Jag fick en fin present. En bok som jag väntat på och följt i processen från tanke till färdig.

Hunden som dog i attentatet var Iggy. En irländare som kom till Sverige via HuH 2012. Sånt griper tag. En insamling i hans namn startades och givetvis swischade även jag ett litet bidrag, från Freja.

Jag älskar att titta på stor och liten när de myssover bredvid varandra.

Här har jag tillbringat närmare 10 timmar under lovet. Skönt!

Även Ozzy accepterar Frejas försök till mys. Inte alltid, men ofta.

Snöchock! Tur att båten inte skulle i i helgen utan först nästa helg. Mycket snö blev det.

Södra kyrkogården, vacker i vintervitt!

Men nu börjar ordningen bli återställd. Snön smälter och jag får återigen njuta av den spröda, gröna våren.

Hoppas du gör detsamma.

 

      

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards