Direktlänk till inlägg 20 december 2021

JULVECKAN

Av Mia - 20 december 2021 12:00

Nu så har vi klivit in i julveckan och det känns verkligen att julen står för dörren. Jag saknar snön som lyste upp tillvaron men det finns mycket som är mysigt ändå. Som Babetts café. Jag bara älskar detta ställe, det är som hämtat ur en feel good film. 


   

I onsdags blev jag bjuden på julbord på Frimurarhotellet. Juligt och trevligt men... Jag hade högre förväntningar på maten. Jag har ju ätit här många gånger när jag varit på facklig kurs och alltid varit helnöjd. Tyvärr kändes det som om det var mycket både halv och helfabrikat. Mitt fokus låg som ni ser framförallt på laxen. 


 

Efterrättsbordet bestod nog till stor del av ihopvispat pulver och färdiga pajer. Jag tog inte av ostkakan men fick höra sen att den hade varit en höjdare. Den lila klutten kallade man panna cotta?!?

   

Jag har skrivit om det tidigare men måste ändå lyfta hur fint det är runt Sankt Larskyrkan. Jag älskar granarna. 


 


Lite suddigt men ändå fint med röda hjärtan. 


Den här veckan ska jag förutom att jobba passa på att köpa de sista klapparna till julklappspelet, städa och tvätta textiler samt storhandla. Sonen kommer över den här gången så jag slipper ta taxi. Egentligen så skulle jag nog tjäna på att beställa hemleverans men jag gillar att gå runt i affären och välja själv, kolla in erbjudanden och få inspiration. 


Jag ska inte bjuda på något helt julbord utan bara ha det som jag vet att vi alla gillar och äter, det blir så klart skinka, sill, lax och en hel del röror, kycklingköttbullar och en massa godis. Nu hoppas jag bara att vi får vara friska. Flera av mina kollegor har testat positivt för Covid vilket känns osäkert. Jag är inte orolig för egen del men det skulle inte kännas bra om jag smittar barnen och att de sedan tar mig sig smittan till äldre anhöriga. De som är smittade är ändå dubbelvaccinerade och egentligen inte så sjuka men man vet ju inte hur det skulle drabba äldre och de som är i riskgrupp. 


Nu hoppas jag att ni alla får vara friska, att ni inte julstressar och att det kommer ett lättare snöfall som kan lysa upp vår tillvaro. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards