Direktlänk till inlägg 27 november 2020

MÄSTERPACKARE

Av Mia - 27 november 2020 17:04

 

 

Jag står och packar alla dessa sketna flyttkartonger och allt känns så bekant. Det här har jag gjort förr. Många gånger. Jag funderar och tänker till. Hur många gånger är et egentligen?


1. Packa ner Attungsgatan

2. Packa upp på Hagagatan

3. Packa ner Hagagatan

4. Packa upp Söderköping

5.Packa ner Söderköping

6. Packa upp Gamla Övägen

7. Packa ner Gamla Övägen

8. Packa upp Skärblacka

9. (NU) Packa ner Skärblacka

10. (19/12) Packa upp Linköping.


10 packningar på lika många år. Jag är masterpackare. Kanske därmed den mesta av misslyckare, dåliga val och framförhållning. Eller bara jäkligt rastlös. Det finns säkert nån diagnos för det men det finns också nåt annat. Det finns styrka att klara ett svek, det finns mod att prova nytt, det finns insikt att se sina felval, det finns sökande efter utmaningar och utveckling. 


Jag är verkligen inte en person som tapetserar mina väggar med samma tapet flera gånger om. Det jag också fått med mig är att granska mig själv under lupp. Det i sin tur gör att jag blir väldigt kritisk mot andra. Jag vet inte vad det här valet kommer innebära för mig men det finns egentligen så mycket som jag skulle vilja säga, berätta, förklara och analysera men det kommer jag göra på egen hand eller tillsammans med någon som är proffs på det. 

 

 

Om mitt liv går på räls? Nja, det kan man väl inte säga. Men en sak är säkert, det går ialla fall framåt. 

 

Men för nu så kommer jag fortsätta rensa, slå in i tidningspapper och lägga i kartong. Mentalt förbereder jag mig att gå från Norrköpingsbo till Linköpingsbo. 

 

Ha nu en finfin kväll. 

 
 
Amisa

Amisa

27 november 2020 19:21

Så du ska flytta precis före jul? Det var ett annorlunda sätt att fira jul, men i år är ju det mesta lite konstigt hur man än gör.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Av Mia - 13 december 2023 17:30

Förrförra helgen blev en helg tillsammans med bästa kompisen. Hon har ställt upp så mycket för mig under tiden jag var gipsad så jag beslöt att bjuda henne på julbord.      Vi var på hotell Ekoxen som var julpyntat och vackert. Vi fick ett bra...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards