Direktlänk till inlägg 27 oktober 2020

LEDIG TISDAG

Av Mia - 27 oktober 2020 07:37

Gomorron!

 

 

Startar med en bild som har 4 år på nacken men är lika fin och värdefull för mig ändå!

 

Men alltså, hörrni! Det är för underbart och härligt det här med lov. Vanligt folk har semester och många tar ut den sammanhängande på sommaren. Vi lärare, de av oss som inte har bytt till 40-timmars vecka, har vår inarbetade tid och får därmed ledighet både sammanhängande och utspritt. Alla behöver egentligen lite ledigt på hösten. 

 

I dag tog jag sovmorgon till halv sju. Kan tillägga att jag somnade i soffan vid 19:30 så jag har sovit en sådär 10-11 timmar i natt. Helt galet, men jag tror att jag är lite utmattad. En kombination av jobb och privatliv. Jobbet är ganska så fantastiskt just nu. Jag har en superfin klass som ger mer än den tar. Det var ganska länge sedan jag kände att det var så. 

 

Precis som i går startar jag dagen på bästa sätt, med kaffe, favoritdoftljuset, hundmys och Nyhetsmorgon. Freja älskar filtar så hon ligger nu totalt gömd under en filt nära, nära mig. Katten har fått blötmat och ligger nöjd och sover i Kimmos Biabädd. Det är väl gött att ett av djuren fattat tycke i den dyra bädden. Kimmo ligger helst på golvet vilket inte är så bra då han får liggsår på sina armbågar. 

 

Tidig morgon betyder check av mailkorgen. Jag har svarat på ett par jobbmail. Det bekommer inte mig alls, fast många säger att man ska låta bli. Att svara i lugn och ro på mail, att kunna svara genomtänkt och tämligen välformulerat känns bara bra. Det skulle stressa mig mera att komma tillbaka och ha typ 100 mail i inkorgen att svara på. Det är då man börjar svara kortfattat, otydligt och säkerligen felformulerat så missförstånd uppstår.

 

I dag ska jag hämta Tyra, vi ska gå en loppisrunda, handla mat till i kväll och till vår tacolunch i morgon. Jag har ju en lista på en sisådär 10-15 saker som jag ska hålla ögonen öppna inför. Det blir en del farande i bil för mig i dagarna. Inget som är superbra för min kropp, det ger värk i bäcken, nacke och axlar. Jag måste komma i håg att balansera upp det genom att träna. Dessvärre sa jag upp mitt årskort på det lokala gymmet, jag trodde jag hade tre månaders uppsägningstid men det var det visst inte. Tror jag får slå till på ett 10-kort. Att träna hemma har jag aldrig varit bra på. 

 

Nu ska jag ta tag i dagen och hoppas att ni kan göra detsamma i ett lagom tempo.

 

Ha en trevlig tisdag!



 
 
Vonkis

Vonkis

27 oktober 2020 12:47

Fina Kimmo.

Idag slet jag mig upp redan klockan 4! Fy fasen vad jobbigt men jag får skylla mig själv som inte skrivit klart pm:et som skulle in kl. 9. Fem i var det inne.

Om vi inte läser vår mejl under lov måste vi ha satt in ett automatsvar så den som skickar får veta att man är ledig. Tror det har att göra med i fall någon skulle skicka ett akut mejl så ska den veta att vi inte kommer läsa mejlet på en gånge.

http://vonkis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards