Alla inlägg den 24 augusti 2020

Av Mia - 24 augusti 2020 06:32

God morgon!

   Bild ur arkivet. 



Helgen försvann som bekant otroligt fort. Nu drar en ny arbetsvecka i gång och jag startar med möte direkt på morgonen. Jag ogillar att inte få ta emot mina elever direkt på morgonen, de här har dessutom inte gjort en måndag på skolan än. Det är så lätt att det blir en rörigare dag än vad de behöver. Ja, ja, det är bara att gilla läget. Mötet är av viktig karaktär som i det långa loppet gagnar eleverna. 


Åldern tar ut sin rätt, tror jag. I natt har jag omigen vaknat sjöblöt av svett och sen fått frossa. Jag är inte sjuk på något sätt alls det är nog snarare frågan om övergångsåldern. Bara en av alla de symtom som kan drabba oss kvinnor. Turligt nog så händer det än så länge bara nån gång i veckan. 


Över till något annat. Nu i augusti började jag se Outlander som finns bla på Netflix. Jag var så tveksam innnan. Jag gillar ju historiska filmer, framförallt de som utspelar sig i Storbritannien på 50-talet. Att jag var tveksam till den här var konseptet "tidsresor". Flera personer har rekommenderat mig den men det tog alltså fram till nu. Ja, jag är sen på bollen när det gäller mycket. Jag älskar serien. Den drar verkligen igång min vetgirighet och jag googlar mycket under tiden. All kunskap fastnar inte men min nyfikenhet stillas för stunden. Har du inte sett serien rekommenderar jag den, ge den två avsnitt innan du bestämmer dig. 


Det roliga är att min vän V också har fastnat i den så nu har vi ännu ett område att samtala och diskutera kring. Vi ägnade två timmar i telefon i går då vi avhandlade allt ifrån skolfrågor till just film och serier. Ett annat sätt att umgås i dessa pandemitider då vännen sitter i isolering eller karantän. 


Nu ska jag hoppa in en snabbis i duschen och sen är det dags att ta tag i dagen. Jag tror den kommer bli bra och jag kommer välja jeans i dag. Första dagen på länge som långbyxor känns rimligt. 


Ha det bäst. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards