Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Mia - 20 juli 2020 08:40













God morgon på er!

 

 

Ännu en sommarhelg har kommit och gått. Just den här helgen innebar en mycket snabb vända till Västervik för att hjälpa till och köra hem en bil. På återvägen blev det ett stopp på det härliga caféet i Kårtorp. Jag rekommenderar det verkligen. Det finns gott om fikaplatser inomhus, under ett altantak eller ute i trädgården. Det är långt mellan borden och det finns både skuggiga och soliga platser att välja på. Det kändes ganska så Coronasäkert förutom att det inte fanns någon sockertång till bitsockret. Jag gissar att många fingrar varit nere i den skålen och vänt. 



 

Vaniljbullarna smakade toppen men jag tror att det var kaffet som var godast. 



   

Att nätshoppa är min grej. I vanliga fall brukar jag tycka att utmaningen är att hitta bra grejor till bästa pris. Nu har jag beställt en parym från Bianca Ingrossos Caia. Den är inte till mig utan ska bli present till någon som verkligen är värd lite uppmuntran. Jag har inte en aning om hur doften är men hur illa kan det egentligen vara? Den förra doften blev tydligen mycket populär och även den här har fått fina omdömen. 

 

 

 

I går, söndag, var det dallrande hett ute. Så där kladdigt och jobbigt. Då var det skönt att ta en tur på Glan. Även kossorna i Ljusfors naturreservat såg ut att vara mattade av värmen. 


 

Ett helt gäng, kanske 20-30 styckna, av nån fågel. Jag vet inte var det är för sort. Först trodde jag att det var Doppingar men när jag tittade närmare på bilderna blev det tydligt att det inte var det. Doppingar har ju den klassiska tofsen på huvudet. Kanske någon av er läsare vet svaret på fågelgåtan. 


 

En härlig sommarhimmel med vacker molnformation. 


 

Söndagsfikat bestod av blåbärspaj med rejält med vaniljsås. Gott, gottigottgott!


 

Vad passar bätte en varm kväll än en god pastasallad? Ibland är det bra att laga till något som inte hamnat på grillen eller i nån stekpanna. Här är en klassisk sallad med ost och skinka. Jag kan säga att jag åt så mycket att jag nästan exploderade. Och vet ni vad det bästa är? Det blev massor över som jag nu tänker ta till frukost. 


I dag ska jag få skjuts in till stan där jag ska göra lite ärenden som att vattna hos storebror, handla på Mediamarkt samt Blomsterlandet. Väderprognosen säger att det ska bli åska och regn. En helt perfekt dag att göra i fatt lite sånt som behöver göras. 


Nu önskar jag er en mysig måndag!

Kramiz

  



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards