Alla inlägg den 7 juli 2020

Av Mia - 7 juli 2020 09:19

Vilket fantastiskt bra träningspass jag fick till i går. Under våren har jag tappat träningssugen lite men jag tror den är tillbaka igen. Tyra tipsade mig om ett annat träningstänk och hur jag ska lägga seten och repetitionerna på ett nytt sätt. Det känns roligare just nu och verkar ju ge effekt. I dag är sätet bra mört men också framsida lår och vader. Hejja mig, helt enkelt. 

 

Jag hittade en tischa på nätet som passade så bra till både mig och framförallt Tyra. Huvudet på spiken hur man kan känna sig när man hamnar i fel situation eller omgivning. Kunde inte låta bli utan var tvungen att beställa en, den går ju alltid att ha som sovtröja. 

 

 

 

Nu när jag är ledig sätter sig nya rutiner i kroppen, speciellt morgonrutiner. När jag går upp och väntar på att kaffet ska bli klart går jag ut och ropar in katten. Jag tar också en tur och inspekterar mina växter. De senaste dagarna när det inte varit gassande sol har utomhusväxterna satt fart. 

 

 

Den här planteringen bor i en 30 liters kruka. Den gulgröna är övervintrad från förra året och blommar på ett sätt den inte gjorde förra året. Det gröna baktill är luktärt som jag fick av vännen V. Det var tre små rangliga rackare som nu känns väldigt kraftiga och på G. 

 

 

Palettblade är som små buskar. När de får flytta ut blir de liksom starkare, kraftigare och givetvis tåligare.  Man måste hålla efter dem och toppa dem med jämna mellanrum så klart. Kan vara den mest generösa växt jag haft. Den längst till höger är stöldgods från Kimstad station förra året. Min mormor sa alltid att blomskott ska stjälas för bästa resultat. 

 

Jag börjar inse att den här bloggen alltmer börjar bli en blomblogg. Pensionärsblogg kanske många tycker. Mitt växtintresse är på något vis som en lugnande, avstressande, återhämtande hobby. I går insåg jag att jag behöver plantera om min Monstrea, den jag fick av mina fina arbetskamrater. Det kommer nya blad och de är ganska stora så risken finns att hela plantan kommer välta. Blomsterlandet har just nu bra pris på rejält stora, vita ytterkrukor och de blev ju väldigt bra för mina stora Mårbacka. Jag får se när jag får tid att ta en sväng till den butiken. 

 

På Nyhetsmorgon pratar de om det stora antalet drunkningolyckor som varit de senaste fyra veckorna. Det anmärkningsvärda är att det är dubbelt så många pojkar som flickor  som drunknar och mer än dubbelt så många män som kvinnor. Hur kommer edt sig? Handlar det om att mitt motsatta kön är mer våghalsigt eller dumdristigt eller är det fler som helt enkelt är vid, i och på vatten. Jag tror själv att jag har en övertro på min simkunnighet. Att jag kunde simma tre kilometer oavbrutet när jag var 15 är inget jag kan leva på i dag. Jag borde verkligen simträna så att jag vet att jag klarar minst 200 meter. Att kunna simma är en färskvara. 

 

Nu kommer Kimmohunden här och säger till att det är dags att gå morgonpromenaden. Så jag får passa på att önska er en fin tisdag. 

 

Kram

  

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards