Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Mia - 2 juli 2020 09:17

Nu börjar jag känna att det är lite tradigt med ledigheten. Jag har ju varit hemma med fokus på att landa och bara vara. Därför är det dags med lite uppbokningar. Sagt och gjort jag har fixat mig lite dejter med kompisar och familj till att börja med. Jag vare sig vill eller kan sticka i väg över flera dagar såvida inte mina hundar kan följa med. Det är ett aktivt val som jag har gjort och för några dagar kan jag ordna hundvakt men rent själsligt avskyr jag att vara borta från dem mer än 1-2 dygn.

 

I går var jag med Elis på Lingon & Dill och åt en fantastisk kycklingfilé. Sånt gör mig glad, att få hänga med mina barn. En annan rolig grej var att när jag pratade med Tyra så sa hon att hon vill att vi ska ses oftare. Då har man väl ändå lyckats, när barnen vill umgås med sin gamla mamma. Sen spelar det kanske in att det brukar bli lite gratismat och något gott att få med sig hem om inte annat så brukar jag köpa ett 4-pack Pepsi Max åt henne. Det är både tungt att bära hem och en lyxvara som de så sällan unnar sig själva. 

 

 

Under gårdagen passade jag även på att sätta en bukett på mammas grav. Jag måste göra något åt buxbomen, den har totalt tagit över. Just nu ger de skydd till både spindlar och sniglar. Det får bli till att gräva upp boxbomen inom en snar framtid. Det som bekymrar mig lite är hur rotsystemet är. Känns lite kymigt om de har gått på djupet, det är ju ändå en grav...

 

 

Lillfisen, min kramhög vill vara nära, nära när jag drar i gång datorn på morgonen för att kolla mail och blogga. 

 

 

Storhunden som helst ligger i skuggan på den nu svala altanen får lite då och då ett ryck och kommer travande för att sedan bara kika in på mig. Lite som för att kolla att jag är kvar och kanske bli lite pratad med. Han är gammal nu, drygt 9 år. Till min stora förtvivlan hittade jag höromdagen en knöl på honom i ena armhålan. Det kan vara en fettknöl men det kan ju också vara något värre. Min fina vän och kompanjon. Vi har ju ingått ett avtal med varandra, inte en massa veterinärsbesök och medicinering. Den dag det gör för ont eller orken är så liten att han inte klarar trappor och att sköta sina behov då ska jag hålla honom i tassen när han går över regnbågsbron. 

 

 

En morgonjordgubbe. Göttigt att kunna plocka solvarma jordgubbar samtidigt som jag är ute och lockar hem Ozzykatten. Jordgubbar i ampel funkar att ha överallt, på balkongen eller tom inomhus i en gardinstång i köket. 

 

 

Nu kommer lite reklam... Säkert har många av er mycket tidigare än jag insett att Apotea på nätet är bland det bästa som finns. Alltid fri frakt men även galet låga priser. Jag upptäckte det när jag bara googlade Seche´s produkter. Min dotter hade rekommenderat deras överlack och det var verkligen det bästa, mest hållbara och snabbtorkande jag provat och jag har hunnit med att prova en hel del. Jag köpte det på Kicks men tyckte nog att det var lite dyrt, 179 kr. På Apotea kostade det 109kr. 70 kronors skillnad!!! Föreställ er att jag ska åka till stan enkom för att köpa detta lack. Bilen drar en del och till det kommer parkeringsavgiften. Jag beställde för två dagar sedan och nu på morgonen var paketet levererat till brevlådan. Hur pass miljövänligt det är om man ställer det mot varandra vet jag inte, för att vara på den säkra sidan kan man ju passa på att beställa mera saker som man ändå behöver. Jag beställde öven ACOs bodylotion och after sun, även de med ett pris som ligger 30% under vad jag skulle behövt betala på Apoteket här i byn. 

 

 

Jag har en ganska bråkig kropp som inte beter sig och reagerar på värme och träning som den skulle gjort om den var fullt frisk. Det jag noterat är att jag behöver förse den med extra magnesium varje dag för att undvika kramp i musklerna. Ibland, om det är efter träning tar jag även ett glas vätskeersättning. Det är inget man ska häva i sig men med tanke på att jag dricker, och måste göra det, ca 2-3 liter vatten om dagen så försvinner en hel del av viktiga salter ur kroppen. Då kan det vara bra att fylla på lite. Inget är forskat på eller så men tron försätter ju berg och jag mår bra av det. 

 

Nu ska jag ta tag i denna torsdag som först kändes lite trist och deppig men nu har hoppet om en strålande dag kommit över mig. Mitt skrivande är verkligen som en själslig rening. 

 

Kram på er alla!

  

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards