Direktlänk till inlägg 20 mars 2019

Dagarna går

Av Mia - 20 mars 2019 11:24

Dagarna går så otroligt fort. Varje dag en liten bit närmare våren och mitt magiska "Maj". Tiden fylls med jobb på en fantastisk arbetsplats, där jag inte för en sekund ångrat mitt val att byta jobb, hundpromenader, träning, bokläsning, umgänge med människor som tillför energi och mycket mera. 

 

Mina långrpromenader ett par dagar i veckan har blivit till en daglig vana. Kroppen har vänjt sig och jag har ett sug i kroppen efter min dagliga timma med pälsklingarna, oavsett väder. 

 

 

Våren betyder tinande jord och massvis av nya dotfter. Nosarna är ständigt i backen.

 

 

  

 

   

 


Jag njuter i fulla drag, det ger mig en sån återhämtning och jag är så otroligt tacksam över att min kropp faktiskt fixar både dagliga promenader och träning. 

 

 

Här skulle jag haft en mysig bild på mig och Kimmo men han var inte så sugen på att medverka.

 

 

Och varje eftermiddag/kväll bjuder Modernatur på de vackraste konstverk man kan tänka sig. 

 

 

Livets träd! En stark, tålig och förmodligen väldigt gammal ek. Tänk om den kunde tala och berätta om allt den sett och hört genom åren. Vill man se den på ett annat sett så påminner den väldigt mycket om min näthinna när jag gjorde en kontraströntgen. 

 

   

 

Vi har hunnit med att premiärgrilla. Så fantastiskt gott och efterlängtat. 

 

 

 

Varje morgon, vardag som helg, startar jag med kaffe, tända ljus och Nyhetsmorgon. En skön rutin som ger en mjuk och behaglig start på dagen. Den färgar liksom av sig lite på hur sinnet blir under återstoden av dagen. Jag känner sällan stress, irritation eller frustration på jobbet. När jag tänker på hur bra det är nu så inser jag hur sjukt det var förr. Jag är uppriktigt glad över att jag inte fullständigt gick i väggen då. 

 

 

 

Skärblacka är så mycket mer än bruket. Här finns en mängd glimrande platser och underbara vyer. Det handlar bara att se bortom det ögat är vant vid. Även en svartvit bild kan visa något magiskt. 

 

 

 

Jag önskar er alla en fin onsdag med en önskan om att även ni får tid över att se bortom och att känna hur all eventuell stress rinnar ur er. 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards