Direktlänk till inlägg 21 januari 2019

Helg och energi

Av Mia - 21 januari 2019 17:59

Helgen kom och gick, svindlande fort. Den här helgen skiljer sig inte så mycket från den förra. Jag gör saker jag mår bra av.


 


     

Hänger med hundarna i skogen.


   

Trycker i mig sånt som kroppen mår bra av. Vitaminer och buljong.


 

Även den här lördagen var vi en tur till IKEA. Givetvis fick jag med mig ljus hem men inte bara det utan också porslin, lampor, kastrull och en massa annat. 


 

När jag badar bubbelbad ligger Kimmohunden och vaktar på mig. 

   

PÅ söndagen tog jag en tur till badhuset, mest för att nyttja deras bastu. Jag verkligen älskar att basta. Är det något jag saknar så är det att ha en egen bastu... och så att ha ett vanligt badkar så klart. 


På söndag eftermiddag kom Tyra hem till oss. Jag hämtade henne vid pendeln. Så himla mysigt att få ro om henne. Bjuda på hemlagad paj, ett bubbelbad och lite extra pyssel. Jag saknar verkligen att hon inte bor hemma längre. Men jag vet ju också att det är så här det ska vara, det är bara friskt att hon flyttat hemifrån. Hon klarar det hela med glans, att bo i ny stad, pendla till jobbet i Norrköping och att plugga på Komvux. Jag är omåttligt stolt över den utveckling hon gjort under året. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - Måndag 1 april 11:18


Så kom då det efterlängtade påsklovet. Skönt för jag var ganska så trött och det hade varit svårt att gå upp på morgonen. Lite typsikt så hade jag glömt stänga av larmet på mobilen så jag väcktes abrupt i morse. Då var jag lite veckovill tills jag sa...

Av Mia - Torsdag 28 mars 16:45

  Sedan sist så har ljuset verkligen återkommit. Redan strax innan sex så känns det som mitt på dagen. Jag gillar det lika mycket som när mörkret återkommer på hösten. Jag är nog född på rätt plats då jag  älskar dessa växlingar i både ljus, väder...

Av Mia - Onsdag 7 feb 17:30


    Under ett par dagar har jag haft som vårkänslor inom mig. Ljuset kommer tidigare och lämnar senare om dagarna. Småfåglarna kvittrar i parken under våra morgonpromenader. Det har känts ljuvligt. Ändå vet jag ju att vintern inte är över på lå...

Av Mia - Torsdag 18 jan 16:30

       Jösses vilken trött vecka jag har haft så här långt. Den startade med världens huvudvärk i måndags, den satt i lite grann även under tisdagen. Onsdagen var helt ok. Men i dag, vid tio-tiden slog störa tröttheten till. Jag hade lätt kunnat...

Av Mia - Torsdag 11 jan 19:15

Jag brukar ju alltid göra ett bokslut här i bloggen men valde bort det för år 2023. I stora drag var det ganska pissigt år. Disbråck, två hundar som lämnade mig, brutna händer, slemsäcksinflammation i höften och en massa annat elände. Inget kul att l...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards