Alla inlägg den 16 november 2018

Av Mia - 16 november 2018 12:12

  


Ännu en arbetsvecka går mot sitt slut. Jag har lite rast nu innan jag ska ha veckans sista lektion med åttorna. I dag klämmer vi till med prov inom geometri. För att öva dem inför de Nationella proven kommer jag köra muntligt prov i grupper. Jag tror de kommer tycka att det är både tidigare har jag förberett ett antal praktiska problem som de ska lösa. 


Det är så himla gött att solen skiner i dag. Tidigare under veckan har det varit galet mörkt ute. I dag hade jag nog somnat om inte solen lyst upp tillvaron. Gårdagen blev så lång. Först jobb, sen int till stan och körskolan. Jag gick handledarkurs så att jag kan få övningsköra med min son. Därefter skjutsade jag Tyra hem till Linköping. Hon slutade efter nio så jag kom inte själv hem förrän vid halv elva. Det blir inte så ofta som vi ses längre, hon jobbar oregelbundna tider, pluggar och bor 4 mil bort. Det är inte så lätt att få till en snabbfika. 


Efter jobbet i dag blir det så klart en rejäl hundpromenad. Eventuellt tar jag med mig pälsklingarna ut i skogen. Det är bra för oss alla. Inget är så skönt för kropp och själ som skogspromenader i solskenet. (jo, det finns annat givet vis... men ni hajjar). Efter det ska jag fara till Finspång och hämta hem min yngsta. Nu är det dags för min vecka med honom. Det är alltid lika mysigt närhan kommer. Vi ska fixa lite god mat och sedan gör vi nog som så många andra, slår oss ner framför Idol. 


Jag hoppas hinna med och träna lite i helgen, eventuellt ska vi besöka en julmarkand på ett slott som ligger mot Linköpingshållet. Det hade varit mysigt med snö då men jag håller så gärna till godo med 5 grader varmt och solsken. 


Så där ja! Nu är det hög tid att ta tag i dagen. 


Trevlig fredag på er alla   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards